رییس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: ادامه فعالیت گروه‌های شغلی۱ و ۲ از امروز ۱۵ آذر در اصفهان و شهرهای با وضعیت نارنجی مجاز است اما همچنان گروه‌های ۳و ۴ تعطیل خواهند بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول جهانگیری رییس اتاق اصناف استان اصفهان افزود: اصناف استان اصفهان در ۱۰ ماه گذشته با ایثار و از خود گذشتگی، کارنامه درخشانی در مقابله با کرونا از خود نشان دادند و بدون اینکه هزینه‌ای از دولت طلب کنند، همراهی خوبی با مسوولان داشتند.

رییس اتاق اصناف استان اصفهان با بیان اینکه اصناف استان تابع اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی هستند و تاکنون در همراهی انجام این مهم نمونه بوده‌اند اظهار داشت: فعالیت صنوف در محدودیت و ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد شامل اصناف هم خواهد شد و به همین دلیل از اصناف و بازاریان تقاضا داریم، فعالیت خود را با برنامه ریزی قبل از این ساعت تعطیل کنند تا شامل جرائم راهنمایی و رانندگی نشوند.

او با بیان اینکه پایان هفته جاری برای ادامه فعالیت اصناف تصمیم گیری می‌شود خاطرنشان کرد: در صورت همکاری و کمک اصناف وضعیت اصفهان و سایر شهرستان‌ها از نارنجی به زرد تغییر پیدا خواهد کرد.

جهانگیری بیان کرد: منافع رنگ بندی و تبدیل وضعیت شهر‌ها از قرمز به نارنجی، نارنجی به زرد و در نهایت سفید به مردم و اصناف برمی‌گردد.

او ابراز امیدواری کرد که با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از طرف اصناف و بازاریان و مشتریان آن‌ها وضعیت استان بهبود پیدا کند.

در رنگ بندی جدید شهر‌های استان اصفهان در همه گیری کووید ۱۹ که روز پنجشنبه توسط گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان منتشر شد، سه شهرستان در وضعیت زرد، چهار شهرستان در وضعیت قرمز و ۱۷ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

شهرستان‌های برخوار، خور و بیابانک و دهاقان از وضعیت نارنجی خارج و وارد وضعیت زرد شدند و اردستان، نایین، نطنز و تیران و کرون همچنان در وضعیت قرمز باقی ماندند.

سایر شهرستان‌های استان اصفهان نیز از نیمه آذر امسال در وضعیت نارنجی قرار گرفتند که از میان آن‌ها شهرستان‌هایی که از وضعیت قرمز خارج شده و وارد نارنجی شدند شامل اصفهان، آران و بیدگل، خمینی شهر، فریدن، فلاورجان، کاشان و لنجان است.

این رنگ بندی بر اساس بروز موارد مثبت و منفی در بین بیماران بستری در هر یکصد هزار نفر جمعیت شهرستان و با محاسبه ضرایب خاص انجام و بصورت هفتگی اعلام می‌شود.

مشاغل مُجاز و گروه یک، شامل مراکز زیرساختی، اداره‌ها و مراکز نظامی، داروخانه‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، کارخانه‌های تولیدی، حمل و نقل عمومی، خدمات سالمندان، خدمات ارتباط الکترونیک، چاپخانه‌ها، رسانه‌ها، خشکشویی و آرامستان‌هاست.

گروه شغلی شماره ۲ شامل پاساژها، مراکز خرید، بازار‌های روز، فروشندگان مواد غیرغذایی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز شماره‌گذاری خودرو، مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز مُتبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مُصلاها، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی‌ها، آب‌میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده فروشی‌ها و خُرده‌فروشی‌های پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مُبلمان، کیف و کفش فروشی‌ها، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی، خرازی، آتلیه‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

حدود ۲۲۰ هزار واحد صنفی با پروانه کسب در استان اصفهان فعالیت دارند که حدود یکصد هزار واحد از آن در شهرستان اصفهان مستقرهستند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.