دولت‌های انگلیس و آلمان از آمادگی خود برای آغاز واکسیناسیون عمومی علیه کووید ۱۹ خبر دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دِ لوکال، با به پایان رسیدن آزمایشات دستکم ۳ واکسن کرونا در جهان، کشور‌های غربی به دنبال خرید و آغاز واکسیناسیون عمومی در مقابل کووید ۱۹ هستند. انگلیس در هفته جاری عملیات واکسیناسیون واکسن تولید شده شرکت فایزر، غول داروسازی آمریکا را آغاز خواهد کرد.

به تازگی آلمان نیز اعلام کرده است با دریافت ۷۰ میلیون دوز از واکسن کووید ۱۹، به زودی واکسیناسیون عمومی برای مقابله با این بیماری را آغاز خواهد کرد.

بر این اساس، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اعلام کرد از انتهای ماه میلادی جاری (دسامبر) می‌توان امیدوار به آغاز عملیات واکسیناسیون بود. قرار است در مجموع بیش از ۷۰ میلیون دوز از واکسن کرونا تولید شده شرکت فایزر – بیون تک و نیز شرکت مدرنا در سه ماه نخست سال میلادی آینده از سوی دولت فدرال خریداری شود.

با این حال، جمعیت آلمان ۸۳ میلیون نفر است و این میزان واکسن برای واکسیناسیون تمامی مردم کافی نیست. از این رو، مقامات بهداشتی آلمان امیدوارند با رعایت قوانین بهداشتی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون، در طول زمستان شمار مبتلایان به کرونا در این کشور شاهد جهش بزرگ نباشد.

مایکل مولر، شهردار برلین در این باره می‌گوید: ما در حال برنامه ریزی برای عملیات واکسیناسیون عمومی هستیم. امیدواریم با دریافت میزان مناسب واکسن، بتوانیم برنامه ریزی قابل قبولی برای بهتر اجرایی شدن این واکسیناسیون انجام دهیم.

آمادگی دو کشور اروپایی برای واکسیناسیون عمومی علیه کرونا

در گام نخست قرار است افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و کهنسالان این واکسن را دریافت کنند. همچنین افرادی که در خط مقدم مبارزه با کووید ۱۹ قرار دارند مانند کادر درمانی و بیمارستانی و نیز افرادی که با مردم ارتباط مستقیم دارند مانند نیرو‌های پلیس و آتش نشانان در مرحله اول واکسن را دریافت خواهند کرد.

با شدت یافتن همه گیری کرونا در آلمان، مقامات فدرال اقدام به وضع قوانین سختگیرانه و تعطیلی یک ماهه بسیاری از مشاغل کردند. قرار است تا ۱۰ ژانویه قوانین سختگیرانه در این کشور اجرایی شود.

دولت مرکل یکی از موفق‌ترین کشور‌های اروپایی در مهار ویروس کرونا طی یک سال گذشته بوده است، اما طی هفته‌های اخیر شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در این کشور به طور ناگهانی شاهد افزایش بود به طوری که تنها در شبانه روز گذشته شمار مبتلایان به بیش از ۲۲ هزار نفر و نیز شمار قربانیان به ۴۷۹ نفر رسیده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
به نظر من نبايد عجله كرد و بايد هر هفته يك ميليون از نوزاد بگير تا پير مرد ٩٠ ساله رو واكسينه كرد تا اگه مشكلي پيش اومد همه نسوزن
آخرین اخبار