با ترسیم نقشه خطرات عرصه‌های طبیعی، مناطق پرخطر استان چهارمحال و بختیاری مشخص می شود.

نقشه خطرات عرصه‌های طبیعیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید نعیم امامی رئیس بخش آبخیزداری و حفاظت خاک مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: نقشه خطرات عرصه‌های طبیعی این استان در قالب خطر لغزش زمین، فرونشت، سیلاب، سقوط بهمن و آتش‌سوزی با استفاده از هوش مصنوعی، تهیه و تدوین شد.

او افزود: هدف و کاربرد این نقشه هوشمند عرصه‌های طبیعی، برنامه‌ریزی برای توسعه و عمران استان در مناطق پرخطر از بلایای طبیعی است.


بیشتر بخوانید


امامی اضافه کرد: با ترسیم این نقشه هوشمند، مناطق پرخطر استان به منظور سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، آبخیزداری و دیگر بخش‌های منابع طبیعی مشخص و آشکار می‌شود.

او، مناطق پرلغزش و رانش زمین را منطقه دوآب صمصامی و مناطق خطر سیلاب را عرصه‌های طبیعی بخش بازفت شهرستان کوهرنگ اعلام کرد و ادامه داد: شهرستان‌های غرب استان همچون شهرستان‌های اردل، کیار و کوهرنگ مناطق چندخطر بلایای طبیعی استان محسوب می‌شود که با ترسیم این نقشه هوشمند، امکان جلوگیری و پیشگیری از حوادث تا حدودی ممکن می‌شود.

امامی گفت: با تهیه و تدوین نقشه چند خطر، عرصه‌های طبیعی این استان در ۱۰ پهنه مشخص و ترسیم شده است، که چاپ این نقشه هوش مصنوعی در نقشه بین‌المللی عرصه‌های طبیعی نیز به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار