معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی از مرمت و حفاظت هنرستان وحدت تبریز با همکاری اداره‌کل نوسازی مدارس استان آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،قوچی معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی گفت: هنرستان وحدت تبریز از جمله مدارس تاریخی کشور است که بنا بر قدمت و تاثیر آن در پرورش نیرو‌های جوان کارآمد از اهمیت بسیاری برخودار است، لذا این هنرستان تاریخی سال گذشته در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

او در ادامه با بیان اینکه حفاظت و مرمت بنای هنرستان وحدت با همکاری اداره‌کل نوسازی مدارس استان آذربایجان‌شرقی در دستور کار میراث فرهنگی استان قرار گرفته است، گفت: پیرو تشکیل جلسه مشترک با مدیرکل نوسازی مدارس استان در خصوص ساماندهی این هنرستان تاریخی با توجه به آسیب‌های سازه‌ای وارده به بنا و لزوم استحکام بخشی و مقاوم سازی سقف، حذف الحاقات و محوطه سازی این هنرستان تاریخی، به دنبال تامین اعتبار لازم توسط اداره کل نوسازی مدارس، عملیات حفاظت و مرمت آن توسط این اداره کل آغاز خواهد شد.

 قوچی گفت: پیرو مذاکرات انجام شده با اداره‌کل نوسازی مدارس استان، مقرر شد تا در راستای تسریع آغاز عملیات حفاظت و مرمت هنرستان وحدت، کارشناسان معاونت میراث فرهنگی و اداره کل نوسازی مدارس برای ارزیابی محل مورد نظر، بازدید میدانی به عمل آورند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار