مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: شرایط نامساعد آب و هوایی و مقرون به صرفه نبودن کشت کلزا موجب کاهش کشت این محصول در استان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ابراهیم اکبرزاده، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز گفت: شرایط نامساعد آب و هوایی و به صرفه نبودن کشت کلزا باعث شده کشاورزان گیلانی امسال کشت کلزا را رها کنند.

او با بیان اینکه هر ساله در فصل پاییز ۲ هزار کلزا کار گیلانی در ۷ هزار هکتار از زمین هایشان کلزا کشت می‌کردند، افزود: در شرایطی که کشورمان بیش از پیش به کشت دانه‌های روغنی نیاز دارد امسال فقط در ۴۰ هکتار از مزارع استان کلزا کشت شده است.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: حمایت نکردن دولت از کلزا کاران، طلب کلزا کاران از شرکت کوثر که از کلزاکاران به قیمت تضمینی کلزار می‌خرید، بارش باران و نامساعد بودن شرایط آب و هوایی باعث شده کشت کلزا در گیلان از رونق بیفتد.

اکبرزاده با بیان اینکه ۴۵ تا ۵۵ درصد کلزا روغن و ۱۸ تا ۲۴ درصد آن پروتئین است، افزود: از کلزا برای تولید روغن، از کنجاله آن برای تغذیه دام و از گل آن برای تغذیه زنبورعسل استفاده می‌شود.

او تصریح کرد:کشت کلزا در گیلان از اوایل مهر آغاز می‌شود و برداشت آن نیمه اردیبهشت است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.