معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد ۳۹۵ مورد تولد در تاریخ ۹۹.۹.۹ در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از مجموع تولد‌های انجام شده در تاریخ نهم آذر (۹۹.۹.۹)، ۲۳۵ مورد به روش سزارین و ۱۶۰ مورد به روش طبیعی انجام شده است.

او افزود: میانگین زایمان‌های روزانه در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۵۰ مورد بوده که از این میزان ۴۴ درصد آن‌ها زایمان سزارین و ۵۶ درصد مابقی زایمان طبیعی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ۹۵ درصد سن بارداری در تاریخ ۹۹.۹.۹ نرم ۳۸ تا ۴۰ هفته بوده است که این عدد تفاوتی با روز‌های دیگر نداشته است، ادامه داد: ۶۵ درصد کل سزارین‌های انجام شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مربوط به مادرانی بوده است که زایمان‌های قبلی آن‌ها سزارین بوده است، ضمن اینکه ۲۱ درصد سزارین‌ها با دلایل علمی بوده و تنها ۱۴ درصد سزارین‌ها با دلایل تعریف نشده انجام شده است که موارد مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

 بدیعی با ذکر این نکته که خوشبختانه از هیچ یک از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد صدمات زایمانی و عوارض مادری ناشی از ختم بارداری غیرضروری در تاریخ ۹۹.۹.۹ دریافت نشده است، بیان کرد: افزایش تقاضای بستری جهت زایمان در مناسبت‌ها و ایام خاص سال همواره وجود دارد و برای انجام زایمان در موعد مقرر و عدم آسیب‌رسانی به مادر و نوزاد نیازمند فرهنگ‌سازی لازم در این حوزه در سطح جامعه هستیم.

او تصریح کرد: فضای مجازی در آموزش و فرهنگ‌سازی جامعه و ممانعت از انتشار تبلیغات نامتعارف می‌تواند نقش قابل توجهی در رفع این چالش در مناسبت‌های آتی داشته باشد و امیدواریم با اقدامات مؤثری که در این حوزه صورت می‌پذیرد شاهد نتایج مطلوبی در انجام زایمان‌های به‌موقع و فارغ از زمان خاص باشیم.
 
انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.