مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۵ هزار و ۲۸۷ نفر از مددجویان این سازمان از خدمات ۹۵ مرکز توانبخشی در استان بهره مند می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه ۳۲ هزار و ۶۸۳ نفر از جمعیت استان دارای معلولیت هستند اظهار داشت: از این تعداد مددجو ۱۳ هزار و ۵۵۲ مددجوی بهزیستی مستمری‌بگیر هستند.

او افزود: افراد دارای معلولیت در سه طیف خفیف، متوسط و شدید از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند.

عسگری اضافه کرد: در حال حاضر ۹۵ مرکز توانبخشی در استان ایجاد شده است که ۵ هزار و ۲۸۷ نفر از این مراکز خدمات دریافت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: خدمات اداره‌کل بهزیستی استان به مددجویان شامل استفاده از مراکز روزانه، شبانه‌روزی، خدمت در منزل و توانبخشی مبتنی بر جامعه است.

عسگری گفت: مستمری‌بگیران این نهاد بر اساس درجه معلولیت و شرایط بیماری از مبلغ ۱۰۸ تا ۴۱۶ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

او افزود: سیاست سازمان بهزیستی کشور در حوزه توانبخشی، نگه‌داری معلولین و سالمندان به همراه پرداخت هزینه نگه‌داری و پرستاری در منزل است.

عسگری اضافه کرد: ارائه خدمات در مراکز روزانه و توان‌پزشکی، مراقبت در مراکز شبانه‌روزی و توانمندسازی مددجویان از وظایف حوزه توانبخشی نهاد حمایتی بهزیستی است.

او با اشاره به اینکه قبل از شیوع ویروس کرونا دو هزار و ۸۴ مددجو از خدمات مراکز روزانه در استان استفاده می‌کردند، ادامه داد: در حال حاضر به دلیل شیوع این ویروس این مراکز تعطیل است.

عسگری گفت: در حال حاضر ۶۷۰ نفر در مراکز شبانه استان نگه‌داری می‌شوند و یک هزار و ۶۲۶ نفر از ارائه خدمات پزشکی و توانبخشی در منزل و ۴۳۸ نفر از خدمات مراقبت در منزل بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار