رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: تعدادی از فعالان و کودکان علاقمند به محیط زیست اقدام به ساخت آشیانه پرندگان در این شهرستان کردند.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: با نزدیک شدن به فصل زمستان و افزایش بارندگی ها، زندگی برای تعدادی از جانداران از جمله پرندگان دشوار می شود به همین دلیل تعدادی از کودکان و فعالان محیط زیست اقدام به ساخت لانه پرندگان با مواد دور ریختنی کردند.

سخنور افزود: به منظور فرهنگ سازی و مهربانی مردم با حیات وحش این لانه ها برای پرندگان در پارک ملت بر روی درختان آویزان شد.

او اضافه کرد: طرح ساخت لانه پرندگان با مواد بازیافتی مانند قوطی و ظروف پلاستیکی ایده ای خلاقانه و زیست محیطی است که چندین سال پی درپی با همکاری فعالین محیط زیست و سمن ها در این شهرستان انجام می شود.

سخنور تصریح کرد: گذاشتن یک جعبه یا ساختن یک لانه با پوشش گیاهی طبیعی نیز می تواند به حفاظت پرندگان از آب و هوای سرد کمک کند و والدین نیز می توانند با آموزش آن به کودکان حس مهربانی نسبت به پرندگان و حیوانات را به صورت عملی به آنها آموزش دهند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.