ربیعی گفت: هلال احمر سازمان معنوی جامعه است اما ما هنوز ارزش‌های نهفته آن را درک نکرده ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی سخنگوی دولت در بازدید از خانه‌های هلال احمر صبح امروز شنبه (۱۵ آذرماه) در منطقه هرندی به مناسبت روز داوطلب اظهار کرد: من به‌عنوان دستیار اجتماعی رئیس جمهور و سخنگوی دولت به نمایندگی از همه اعضای دولت این روز را به همه داوطلبان و اعضای جمعیت هلال‌احمر تبریک می‌گویم.

او در ادامه بیان کرد: داوطلبی در هلال‌احمر عجین شده و فعالیت‌های گسترده‌ای در این نهاد بشردوستانه همواره شکل می‌گیرد.

ربیعی تصریح کرد: امروز در محله هرندی جایی که من هم در نزدیکی همین محله بزرگ شدم هستیم، جایی که روحیه و فرهنگ داوطلبی در آن شکل گرفته؛ ساختاری که یک روحیه معنوی در آن وجود دارد و بروزش را در جمعیت هلال‌احمر به خوبی دیده‌ایم.

سخنگوی دولت بیان کرد: به عنوان کسی که در ساختار اجتماعی کشور هستم می‌گویم که هیچ دوره‌ای همچون سال‌های اخیر نیاز به همدلی نداشتیم.

او ادامه داد: پدیده به هم خوردن محله و ساختار‌های قدیمی و سنتی، جامعه را از فرهنگ داوطلبی دور کرده و باید برای بازگشت این سنت تلاش کنیم چراکه این دوره بیش از گذشته به همدلی و فرهنگ داوطلبی نیازمندیم.

ربیعی گفت: خانه کوچک ما خودش یک کانون داوطلبی بود؛ اگر چیزی می‌خواست همه برای تامین آن بسیج می‌شدند و تلاش داوطلبانه برای تهیه آنچه احتیاج همسایه بود همواره وجود داشت.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ما می‌توانیم از همه ظرفیت‌های خود در نظام داوطلبی استفاده کنیم، بیان کرد: اگر معلم یا پزشک هستیم از تخصص خود برای کمک به دیگران استفاده کنیم یا حتی می‌توانیم برای شاد کردن دیگران از استعدادهایمان بهره ببریم.

او تصریح کرد: کار خوبی که هلال‌احمر و سازمان داوطلبان در محله هرندی انجام داده‌اند یک الگو است، در حقیقت جامعه‌ای که در آن آسیب وجود داشته باشد یک جامعه‌ای است که مدام آسیب در آن تسری خواهد یافت بنابراین باید همچون کار هلال‌احمر مسئله توانمند سازی را برای از بین بردن آسیب‌ها تلاش کنیم.

ربیعی با اشاره به اینکه هلال احمر سازمان معنوی جامعه است؛ گفت: این جمعیت، استقلال خوب و همچنین ارتباط خوبی با جامعه دارد، اما ما هنوز ارزش‌های نهفته آن را درک نکردیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: من فکر میکنم ظرفیت‌های عظیمی در هلال احمر وجود دارد که ما را به این سمت می‌کشد تا از مردم بخواهیم در ظرفیت داوطلبی شرکت کنند و هلال احمر هم می‌تواند برای ظرفیت داوطلبی مردم برنامه ریزی کند.

او با بیان اینکه هلال احمر فقط برای سیل و بحران‌های طبیعی بزرگ نیست، گفت: هلال احمر در مسایل جاری کشور نفوذ دارد و در بحران‌های بزرگ اجتماعی هم یاری دهنده است، مردم می‌توانند فرزندان خود را از کودکی با فرهنگ داوطلبی و هلال احمر آشنا کنند تا در زندگی خود موفق باشند.


بیشتر بخوانید:

ساماندهی و ایجاد سه هزار خانه هلال از ابتدای سال تاکنون


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.