دولت فعلی آمریکا مانع دیدار تیم انتقال قدرت جو بایدن با مقامات اطلاعاتی وزارت دفاع این کشور شده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت دونالد ترامپ با گذشته هفته‌ها همچنان در مسیر انتقال قدرت به تیم رئیس جمهور منتخب آمریکا مانع تراشی می‌کند.

یک مقام ارشد سابق اطلاعاتی آمریکا می‌گوید دولت فعلی واشنگتن مانع دیدار تیم اطلاعاتی جو بایدن با همتایان خود در وزارت دفاع این کشور شده است.

شبکه خبری سی ان ان به نقل از این منبع آگاه نوشت برغم آنکه دیدار مقامات تیم بایدن با سایر آژانس‌های فدرال به آسانی برگزار شده، اما دولت ترامپ تاکنون مانع دیدار تیم اطلاعاتی بایدن با مقامات پنتاگون شده است. یک منبع دفاعی ناشناس نیز روز جمعه به سی ان ان گفت جلساتی توجیهی با دستور کار سیاست‌های کلان و مسائل امنیت بین المللی و با حضور تیم انتقال قدرت بایدن برگزار شده، اما این جلساتی دربرگیرنده مسائل اطلاعاتی و محرمانه نبوده است.

از سوی دیگر، وزارت دفاع آمریکا تلاش ذکر شده از سوی برخی رسانه‌ها برای مانع تراشی در مسیر تیم بایدن را رد کرد. سخنگوی وزارت دفاع آمریکا طی بیانیه‌ای که از سوی سی ان ان منتشر شد اعلام کرد هیچ گونه عدم دسترسی برای تیم انتقال قدرت بایدن صورت نگرفته است. این مقام پنتاگون تاکید کرد همکاری با تیم بایدن ادامه دارد تا تمامی جلسات توجیهی، مصاحبه‌ها و دسترسی اطلاعاتی مورد درخواست آن‌ها انجام شود.

با گذشت بیش از یک ماه از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، این کشورهمچنان در کش و قوس جدال میان نامزد‌های دموکرات و جمهوری خواه انتخابات سوم نوامبر است. بایدن با تکیه بر تائید رسانه‌ها خود را رئیس جمهور منتخب آمریکا می‌داند، اما ترامپ کاخ سفید نشین به هیچ عنوان حاضر به پذیرش پیروزی او در انتخابات نیست و آن را دسیسه رسانه‌های جعلی برای خارج کردن او از گردونه سیاسی آمریکا می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار