ضیائیان گفت: از شنبه تا دوشنبه دمای هوا به طور محسوسی در سطح کشور به خصوص در نیمه شمالی، کاهش می‌یابد.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه امشب در برخی از مناطق فارس، بوشهر، ارتفاعات کرمان و شمال خلیج فارس بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت گفت: در برخی مناطق گیلان، مازندران، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، خراسان رضوی و شمال سمنان بارش باران و در مناطق سردسیر  و کوهستانی بارش برف پیش بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: سامانه بارشی امشب در بوشهر، فارس، کرمان و مناطقی از مرکز، شمال و شمال‌شرق کشور فعال است.

او بیان کرد: بارندگی در خوزستان متوقف می‌شود،  اما سامانه بارشی جدید از فردا وارد استان می‌شود.

این کارشناس هواشناسی گفت:  خلیج فارس و غرب دریای خزر تا یکشنبه ۱۶ آذر مواج خواهند بود.

او ادامه داد: فردا بارش باران در مناطقی مانند البرز و قزوین، خراسان رضوی ادامه دارد و گستره بارش بخش‌هایی از همدان، مرکزی، قم، لرستان، شمال خوزستان، جنوب ایلام، شمال چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان را در برخواهد گرفت.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز یکشنبه بر شدت بارش‌ها افزوده می‌شود و به جز جنوب سیستان وبلوچستان در بیشتر مناطق کشور شاهد بارش باران خواهیم بود.

ضیائیان با بیان اینکه بارش در مناطق جنوبی کشور همراه با رعد وبرق است و در مناطق سردسیر وکوهستانی شمال غرب، غرب وشمال شرق ، ارتفاعات البرز و زاگرس به شکل برف خواهد بود افزود: شدت بارش در روز یکشنبه در استان‌های گیلان، فارس، بوشهر، کرمان، نیمه شرقی خوزستان، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد است.

ضیائیان توضیح داد: روز دوشنبه عمده فعالیت بارشی در نیمه شرقی کشور، استان‌های ساحلی دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز خواهد بود. همچنین دوشنبه در استان‌های واقع در شمال غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش پراکنده برف وباران رخ می‌دهد.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: روز سه شنبه بارش خفیف باران در سواحل غربی دریای خزر ادامه دارد و در برخی مناطق سیستان وبلوچستان، جنوب کرمان، شرق هرمزگان،  خراسان جنوبی نیز بارش باران گاهی همراه با رعد وبرق و وزش باد رخ می‌دهد.

ضیائیان تاکید کرد: از شنبه تا روز دوشنبه دمای هوا به طور محسوسی در سطح کشور، به خصوص در نیمه شمالی، کاهش می‌یابد.

او درباره وضعیت آب و هوای تهران هم گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با مه رقیق یا غبار محلی است و در برخی ساعات شاهد افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد خواهیم بود. بیشترین دمای هوا به ۱۰ درجه و کمترین آن به ۵ درجه می رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۲:۳۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
انشاِللله
خدا رو شکر
آخرین اخبار