در مراسمی به مناسبت روز معلول از چند معلول نمونه تجلیل شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت الله جمالی پوراستاندار قزوین در مراسمی به مناسبت روز معلول از چند معلول نمونه تجلیل کرد.

هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در این دیدار گفت: امروزه بسیاری از معلولان استان به مدارج علمی بالا دست یافته و به یک کارآفرین در جامعه تبدیل شده‌اند و خیلی از آدم‌های سالم آرزو دارند که جایگاه آن‌ها را کسب کنند.

وی اضافه کرد: افتخارآفرینی معلولان در جامعه، نشان از همت آن‌ها دارد و اینکه معلولیت محدودیت نیست و خداوند اگر یک نقص به آن‌ها داده، هزاران استعداد را در آن‌ها شکوفا کرده است.

جمالی پور افزود: اگر به عرصه تحولات و تاریخ ۱۵۰ ساله اخیر جهان نگاه کنیم بسیاری از دانشمندان برجسته دنیا از جامعه معلولان بوده و افتخارات بزرگی را برای جامعه بشری رقم زده‌اند و اسم آن‌ها در تاریخ ماندگار شده است.

استاندار با غلط توصیف کردن نگاه به معلولان از سر ترحم، اضافه کرد: اکثر معلولان امروزه به دلیل شکوفایی ظرفیت‌ها و استعداد‌های خود، جایگاه بالایی در جامعه دارند و در واقع باید دست ترحم بر روی بسیاری از افراد سالم بکشند.

این مسوول گفت: معلولان به ظاهر دچار نقیصه هستند، ولی در اصل فایده و اثرگذاری بسیار زیادی برای جامعه دارند و مایه مباهات خانواده، اطرافیان و جامعه هستند.

جمالی پور در مورد اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد معلولان، افزود: یک طرح در این زمینه در مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی است که در صورت تصویب آن بسیاری از مشکلات بازنشستگی پیش از موعد حل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار