استاندار آذربایجان شرقی گفت: در سایه همراهی مردم عملکرد استان در مدیریت بیماری کرونا از متوسط کشوری بهتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در ستاد استانی مقابله با کرونا با تقدیر از مردم، اصناف و کسبه استان آذربایجان شرقی به دلیل همراهی‌شان در رعایت محدودیت‌های کرونایی ۲ هفته گذشته گفت: خوشبختانه به برکت حمایت و همراهی مردم فهیم آذربایجان شرقی توانستیم از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی برسیم.

او افزود: پیش بینی سازمان بهداشت جهانی برای کشور ما روزانه ۸۰۰ فوتی در پاییز بود که با اقدامات خوبی که انجام گرفت روند پیشرفت بیماری کنترل شد و توانسیم میزان مرگ و میر روزانه را از ۴۰۰ نفر به حدود ۳۰۰ نفر کاهش دهیم.

او با بیان اینکه ۲ هفته خیلی خوبی در کشور و استان سپری کردیم، گفت: با اعمال محدودیت‌ها و همراهی مردم میزان بستری‌های بیمارستانی در آذربایجان شرقی روند کاهشی پیدا کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در کشور و استان عقب ماندگی نداشتیم و اقدامات و برنامه ریزی‌ها تا حدود زیادی پیشگیرانه بوده است و در هیچ مرحله‌ای از بهداشت، درمان و تامین اقلام مورد نیاز غافلگیر نشدیم.

او گفت: اعمال محدودیت‌ها نشان داد که وقتی همه بخواهند، خواهیم توانست مدیریت خوبی بر روند کاهش شیوع بیماری داشته باشیم و آن را کنترل کنیم.

پورمحمدی گفت: یک سوم راه را در ۲ هفته گذشته طی کرده ایم که اگر این اهتمام ادامه پیدا کند، خواهیم توانست از وضعیت نارنجی به زرد و سپس به سفید برسیم.

او گفت: در بحث مقابله با کرونا موظف هستیم بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کنیم و از شنبه هفته آینده در شهر‌های نارنجی استان گروه‌های ۱ و ۲ و در شهر‌های زرد استان نیز گروه‌های ۱، ۲ و ۳ اجازه فعالیت خواهند داشت و حضور کارکنان عادی در ادارت نیز از یک سوم به یک دوم افزایش خواهد یافت.

او با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بسیج گفت: این طرح با توجه به اینکه مساله را از مبدا شیوع کرونا که محلات و خانه‌ها می‌باشد، پیگیری و مدیریت می‌کند، اگر خوب اجرا شود، تضمین کننده اجرای بقیه طرح‌ها در راستای مدیریت و کاهش روند پیشرفت شیوع کرونا خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: خوشبختانه پیک شیوع کرونا در فصل پاییز به خوبی مدیریت شد، ولی براساس پیش بینی متخصصان پیک زمستانی در راه است که باید همچنان آماده باشیم.

او در خصوص نقاهتگاه‌های کرونایی استان نیز گفت: بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ تخت در نقاهتگاه‌های آذربایجان شرقی وجود دارد و در حالت آماده باش نگهداری می‌شوند تا در صورت ضرورت از این تخت‌ها استفاده شود.

 صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه گفت: با اعمال محدودیت‌ها در ۲۱ شهرستان استان هم اکنون ۵ شهرستان استان در وضعیت زرد و مابقی در وضعیت نارنجی قرار گرفته اند.

 صومی افزود: روند بستری بیماران در بیمارستان‌های استان سیر نزولی به خود گرفته و هم اکنون حدود یک هزار و ۱۷۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

او با اشاره به اینکه ۳۰۰ بیمار در آی سی یو و ۱۳۰ نفر نیز زیر دستگاه ونتیلاتور قرار دارند،گفت: کاهش ورود به بیمارستان به معنی کاهش بروز بیماری است.

صومی با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری بسیج در استان گفت: با اجرای این طرح به دنبال افزایش انجام تست‌های روزانه و مدیریت صحیح و محله محور هستیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.