مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های باغبانی کشاورزی گفت: با توجه به پتانسیل بالای تولید جز ۴ قلم میوه گرمسیری نیازی به واردات نداریم.

محمد علی مصطفی لو مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های باغبانی کشاورزی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به قاچاق میوه گفت: با توجه به پتانسیل بالای تولید محصولات باغی، مخالف قاچاق و واردات میوه جز ۴ قلم میوه گرمسیری هستیم.

او افزود: میوه‌هایی به جز موز، آناناس، نارگیل و انبه که از مجرای قاچاق وارد کشور می‌شوند، مشتریان خاص خود را در شمال تهران دارند.

وزارت صمت باید پاسخگوی قاچاق میوه باشد

مصطفی لو ادامه داد: با وجود عرضه میوه‌های قاچاق، وزارت صمت باید پاسخگو باشد تا منشا واردات را پیدا کند.

او با اشاره به اینکه نیازی به واردات میوه نداریم، بیان کرد: واردات میوه جز‌میوه‌های گرمسیری ممکن است به علت سیاست کلان دولت باشد، اما به علت پتانسیل بالای تولید نیازی به واردات نداریم چرا که این موضوع ضربه مهلکی به تولید وارد می‌کند.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل اتحادیه تعاونی کشاورزی باغبانی کشاورزی تولید محصولات باغی را ۲۰ میلیون تن اعلام کرد و گفت: با توجه به سرانه مصرف، بخشی از تولید از طریق سیاست پایاپای باید به بازار‌های هدف صادر شود.

مصطفی لو در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت محصولات باغی ناشی از هزینه‌های تولید احتمال کاهش سرانه مصرف دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
اولا" میوه درجه 4 رو میدن مصرف داخلی که باید بدن خوراک دام بشه !!!
اون میو های که وارد میشه هم مثل موز مرجوعی بهداشتی از کشورهای اروپائی و از لحاظ بهداشتی مشکل داره !!!
Switzerland
سید فروزان
۲۲:۴۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
اختیار دارید ،‌دولت در خدمت شما شهریان است ، واردات میوه های لوکس نکند ،آنها ناراحت میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
برعکس باید وارد کنید این باعث می شود اونهایی که پول دارند بروند میوه های وارداتی بخرند که 10 درصد جامعه را شامل می شود ودست از سر میوه های تولید داخل بکشند ودلال هل نیز سراغ این میوه ها می روند چون منافع آن بیشتر از میوه تولید داخل است وما فقیر فقرا که 90 درصد جامعه می شویم بتوانیم میوه موردنیاز خودمان را که کیفیت وقیمتش به مراتب پایین تر است را به قیمت واقعی تهیه کنیم واین دلال بازی از سر تولید داخل کنده بشه وباغدار هم بتواند میوه تولیدی خودش را به قیمت مناسب بفروشد زیرا سهم باغدار از افزایش قیمت میوه تقریبا هیچ است وعدم واردات باعث می شود دلال ها برای ترکه کردن اون 10 درصد بهای میوه را بالا ببرند برای اون 10 درصد پولدار تفاوت چندانی نمی کند اما برای 90 درصد فقیر بیچاره میوه تبدیل به معضل بزرگ می شود .
آخرین اخبار