فرماندار ویژه شهرستان لارستان، گفت: با همکاری مردم و اصناف، میزان ابتلا به ویروس کرونا کاهش یافته اما نباید حساسیت‌ها نسبت به اجرای دستور العمل های بهداشتی کاهش یابد که اگر چنین شود شیوع این ویروس را تشدید می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جلیل حسنی معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان در نشست ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: میزان اوج گیری و یا کاهش آمار مبتلایان و وضعیت‌های قرمز، نارنجی و یا زرد کرونا به نوع رفتار و چگونگی همکاری و یا عادی انگاری مردم گره خورده است.

او، تصریح کرد: وضعیت شهرستان بارستان هم اکنون نارنجی است و بدون شک استمرار و تقویت همکاری‌ها و همراهی قشر‌های مختلف مردم به ویژه اصناف و بازاریان و هم افزایی میان اعضای ستاد مدیریت کرونا می‌تواند شرایط و وضعیت منطقه را بیش از این بهبود ببخشد.

حسنی، ادامه داد: همراهی و همکاری مردم علاوه بر قطع زنجیره انتقال و کاهش مبتلایان، زمینه و شرایط لازم را برای انجام بهتر امور و دیگر فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی فراهم می‌کند.

فرماندار ویژه لارستان، با اشاره به اینکه کرونا بسیاری از الگو‌ها، رفتار‌ها و فعالیت‌های روزمره و حتی سیاست‌های کلان در بخش‌های مختلف را با چالش و تغییرات محسوس مواجه کرده است، افزود: همکاری مردم و رعایت دستور العمل بهداشتی سبب بالا رفتن تاب آوری اجتماعی در جامعه می شود.

او، تلاش و همکاری نیروی انتظامی و پلیس راه و راهور در کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان، کاهش محسوس ترافیک شهری و همچنین اصناف و بازاریان را در اجرای این طرح ملی قابل تقدیر دانست.

حسنی، اضافه کرد: در کنار اجرای محدودیت‌ها نباید از سایر فعالیت‌ها به ویژه استمرار و ادامه روند کمک‌های مومنانه به مردم و نیازمندان غافل شد.

فرماندار ویژه لارستان، با بیان اینکه یک فضای وفاق و همدلی برای دستگیری از نیازمندان در سطح شهرستان ایجاد شده است، اظهار کرد: اجرای این گونه طرح‌های حمایتی، همدلی و کمک‌های مومنانه علاوه بر اینکه تسکین آلام و کاهش فشار‌ها و مشکلات قشر نیازمند و آسیب دیده جامعه را بدنبال دارد، موجب کسب فیوضات معنوی در افراد جامعه نیز می‌شود.

او، تاکید کرد: یکی از چالش‌های اساسی برگزاری و تجمع حضور برخی افراد در مراسم های ترحیم و یا شادی تا حدودی بی احتیاطی‌ها و سهل انگاری‌هایی در این زمینه است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.