مسئول کمیته بهداشتی کارگروه مبارزه با کرونای بسیج اساتید استان اصفهان گفت: تبدیل وضعیت کرونا از قرمز به نارنجی برابر با از بین رفتن ویروس نیست و در خصوص این تفکر اشتباه، باید مردم را آگاه کرد.

حمیدرضا خدایی مسئول کمیته بهداشتی کارگروه مبارزه با کرونای بسیج اساتید استان اصفهان در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،   با بیان اینکه در روزهای اخیر آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا کاهش یافته، در حالی‌که آمار مبتلایان کم نشده است، اظهار داشت: آمار روزانه مبتلایان به این ویروس شکننده است و قابل اعتماد نیست و اگر محدودیت‌ها برداشته شود با افزایش عجیبی از آمار مواجه خواهیم شد.
 
او با اشاره به تغییر وضعیت بعضی شهرستان‌ها از قرمز به نارنجی گفت: طبقه‌بندی رنگ‌ها در مدیریت بیماری‌کرونا، شاید در ابعاد کشوری موثر باشد؛ اما برای مسائل مردمی اینگونه نیست.
 
مسئول کمیته بهداشتی کارگروه مبارزه با کرونای بسیج اساتید استان اصفهان ادامه داد: بعضی از اقشار جامعه، تبدیل وضعیت از قرمز به نارنجی را برابر با از بین رفتن ویروس می‌دانند که در خصوص این تفکر اشتباه، باید مردم را آگاه کرد.

خدایی در پاسخ به این سوال که چطور باید در مقابل نقض‌‌کنندگان شیوه نامه‌ها ایستاد گفت: به اعتقاد ما، کرونا یک بیماری فرهنگی است و نباید در این خصوص عادی‌سازی شود. بهتر است درصورت رعایت نکردن موارد بهداشتی با استفاده از قوه قهریه مانند اعمال جریمه‌ها، با شخصیت‌های ضداجتماعی برخورد کرد.
 
او با بیان اینکه مهم‌ترین رویکرد ما مطالبه‌گری است، افزود: با توجه به اینکه ناقلان خاموش این بیماری، دانش‌آموزان هستند، اصرار وزیر آموزش و پرورش در شهریورماه، مبنی بر آموزش حضوری قابل توجیه نیست.


خدایی در پایان گفت: مطالبه‌گری ما در کنار هم‌فکری نخبگان بسیجی ادامه خواهد داشت و مسئولان بلندمرتبه نباید با از میان برداشتن دوباره محدودیت‌ها جان مردم را به‌خطر بیندازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار