عرصه بر شکارچیان غیرمجاز در مهاباد تنگ شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ماموران یگان حفاظت این شهرستان طی ۲ عملیات جداگانه پناهگاه شکارچیان غیر مجاز را در تالاب‌های کانی برازان و گروس شناسایی و تخریب کردند.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: ماموران محیط بان و قرق بان پاسگاه محیط بانی تالاب کانی برازان در حین پایش محدود آبی و نیزار‌های بلند داخل تالاب‌های کانی برازان و گروس، پناهگاه شکار پرندگان وحشی را شناسایی و تخریب کردند.

سخنور افزود: با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان، تالاب‌های این شهرستان میزبان ورود تعداد قابل توجهی از پرندگان آبزی و کنار آبزی برای زمستان گذرانی است و محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست برای افزایش امنیت این زیستگاه برای زمستان گذرانی پرندگان، اقدام به برنامه ریزی گشت‌های منظم کنترل پیشگیرانه در حوزه استحفاظی کرده است.

این مقام مسئول در مهاباد اذعان داشت: همچنین در چند روز گذشته با تشدید گشت‌های شبانه و روزانه، ماموران محیط بان و قرق بان پاسگاه محیط بانی تالاب کانی برازان پناهگاه شکارچیان غیر مجاز تخریب شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد شکار پرندگان مهاجر در پی شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ممنوع اعلام کرد و از شهروندان خواست خطر شیوع این بیماری را جدی بگیرند.

سخنور همچنین از دوستداران محیط زیست این شهرستان خواست که درصورت مشاهده هر گونه تخریب و صید و شکار غیرمجاز حیوانات وحشی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

انتهای پیام /  س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.