رئیس شبکه دامپزشکی قاین گفت:دوره آموزشی، ترویجی آشنایی با بیماری‌های قابل انتقال دام درروستای گریمنج این شهرستان برگزارشد.

محمودی رئیس شبکه دامپزشکی قاین در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت:دوره آموزشی با موضوع پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قابل انتقال انسان و دام در روستای گریمنج جهت یادگیری بانوان برگزار شد.

او افزود: در این دوره آموزشی راه‌های انتقال و پیشگیری، کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در ارتباط با بیماری تب مالت، رعایت مسائل بهداشتی و عدم تماس مستقیم با جفت و ترشحات جنین سقط شده و جوشاندن شیر قبل از مصرف و اقدام به واکسیناسیون دام آموزش داده شده است.


بیشتر بخوانید


محمودی بیان کرد: هدف از برگزاری این دوره‌ها آگاهی بخشی و نحوه انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، مقابله با هرگونه خسارت احتمالی و ارتقاء سلامت جامعه است.

رئیس شبکه دامپزشکی قاین با اشاره به اهمیت آشنایی با بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان، عنوان کرد:این بیماری شامل گروه وسیعی از بیماری‌های ویروسی، قارچی، باکتریال و انگلی همچون تب مالت، هاری، سیاه زخم، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، کیس هیداتیک و... است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.