مظاهری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شکایتمان از ترور شهید فخری‌زاده را باید به شورای امنیت ببریم

عضو هیات امنای دانشگاه صداوسیما گفت: ایران باید شکایتش از ترور شهید فخری‌زاده را از طریق شورای امنیت سازمان ملل پیش ببرد.

محمد مهدی مظاهری، عضو هیات امنای دانشگاه صدا و سیما در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر ترور شهید فخری زاده یا شهدای بزرگ دیگر بر روند پیشرفت علمی کشور اظهار کرد: در شرایطی که دولت و مردم ایران هنوز داغدار فرزند رشید خود، حاج قاسم سلیمانی هستند؛ در اقدامی کاملا مخالف حقوق بین الملل توسط دولت آمریکا ترور شد.

او افزود: در روز‌های گذشته تروریسم سازمان یافته دولتی، بار دیگر چهره خشن خود را به ملت ایران نشان داده و با ترور یک دانشمند هسته‌ای توسط رژیم صهیونیستی، ضربه‌ای مهلک به اعتبار حقوق بین الملل و کشور‌های حامی حقوق بشر زده است. در گام نخست باید گفت صرف نظر از اینکه این اقدام نوعی تجاوز به حاکمیت ملی و امنیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران بوده، خطایی است که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در وهله دوم باید گفت روحیه ایستادگی و مقاومت شیعه و عرق ملی ایرانیان در ادوار مختلف تاریخی ثابت کرده است که حرکت‌های حذفی و نابخردانه این چنینی نه تنها لطمه‌ای به عزم راسخ ملت ایران برای پیشرفت در ابعاد مختلف، از جمله زمینه‌های علمی نمی‌زند، بلکه حس مقاومت و اراده اصلاح و پیشرفت را در آن‌ها دوچندان می‌کند.

مظاهری درباره هدف دشمنان از این ترور‌ها و آسیب‌هایی که به جامعه علمی کشور می‌زند، گفت: در رابطه با اهداف پشت چنین اقداماتی نیز باید گفت، رژیم صهیونیستی اهداف و منافع متعددی از ترور دانشمندان هسته‌ای ایران دنبال می‌کند. هدف گرفتن مغز‌های متفکر برنامه هسته‌ای ایران که مهم‌ترین عامل پیشرفت کشور در این زمینه هستند.

عضو هیات امنای بنیاد ایران شناسی اضافه کرد: ایجاد فضای رعب و وحشت در بین محققان و پژوهشگران ایرانی و تنگ کردن عرصه بر آنها، به رخ کشیدن توان اطلاعاتی و عملیاتی خود و فرار از موج اعتراضات داخلی با بزرگنمایی خطر یک قدرت خارجی، از جمله این اهداف هستند. با این وجود در مقطع فعلی که دونالد ترامپ حامی اسرائیل انتخابات را به رقیبش واگذار کرده و در کمتر از دوماه آینده کاخ سفید را ترک می‌کند، شاید مهمترین هدف اسرائیل، تحریک ایران و آماده سازی فضا برای یک حمله هوایی گسترده به تأسیسات هسته‌ای کشورمان باشد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: به نظر می‌رسد در شرایط کنونی تصمیم گیری برای ایران تا حدودی دشوار است؛ از یکسو صبر استراتژیک ایران در سال‌های اخیر، هر چند سایه جنگ را از کشور دور ساخته، اما متأسفانه رقبا و دشمنان منطقه‌ای و بین المللی ایران را یاغی‌تر کرده و اطمینان آن‌ها از عدم واکنش ایران سبب شده است تا آن‌ها جسورانه امنیت و منافع ملی ایران را تضییع کنند. از سوی دیگر هر گونه اقدام شتاب زده و یا واکنش بیش از حد و نامتناسب نیز می‌تواند خطر جنگ و حمله به تأسیسات هسته‌ای و زیربنایی کشور را به دنبال داشته باشد.


بیشتر بخوانید


عضو هیات امنای بنیاد ایران شناسی یادآوری کرد: در چنین شرایطی جمهوری اسلامی ایران باید تلاش کند شکایت خود را از طریق سازمان ملل و شورای امنیت پیش ببرد، کاری که نماینده دائم ایران در سازمان ملل با ارسال نامه به شورای امنیت کلید آن را زده است. اما در صورت عدم واکنش متناسب این سازمان و جامعه بین المللی، ایران بر طبق حقوق بین الملل حق اقدام متقابل را دارد و می‌تواند با رعایت تناسب به حمله اسرائیل پاسخ دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
مگه مدرك كافي تهيه كرديم
شوراي امنيت كه مسخره بازي نيست
آخرین اخبار