شهید زاده گفت: بعد از پیگیری‌های به عمل آمده، کیفیت سوخت مصرفی در تهران به خصوص سوخت دیزلی نسبت به سال‌های ابتدایی دهه ۹۰ بسیار بهتر شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین شهیدزاده مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام اینکه امسال، پاییز کم‌تلاطمی از نظر وزش باد نسبت به پاییز پارسال داشتیم، اظهار کرد: ماندگاری آلودگی هوا در تهران نسبت به سال گذشته بیشتر شده و این موضوع، می‌طلبد که خودمان هم بیشتر رعایت کنیم و به عنوان نمونه، از خودرویی که می‌دانیم پاک و سالم نیست، استفاده نکنیم و یا اگر مجبور به استفاده از خودروی خود هستیم، حتماً آن را تعمیر نماییم تا بتوانیم برای آن معاینه فنی برتر اخذ کنیم.

وی با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از مشکلات به مسائل اقتصادی برمی‌گردد، گفت: وقتی ما پول به اندازه کافی نداشته باشیم که کاتالیست ماشینمان را که بعد از مسافت مشخصی کارآیی خود را از دست می‌دهد عوض کنیم، عملاً هر چقدر آلودگی که در موتور خودرو تولید می‌شود، بلافاصله از اگزوز آن بیرون می‌آید، چون هیچ فیلتری آن وسط نیست که این آلودگی را جذب یا تبدیل به گاز غیرآلاینده کند.

شهیدزاده با بیان اینکه به همین منوال، وقتی اقتصاد ضعیف است، بودجه کافی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل همگانی و جایگزینی اتوبوس‌های دیزلی با اتوبوس گازسوز یا برقی اختصاص داده نمی‌شود، تصریح کرد: علاوه بر این، برنامه‌های توسعه‌ای مترو با مشکل مواجه می‌شود و تاکسی‌های فرسوده به کُندی جایگزین می‌شوند که همه این عوامل، دست به دست هم داده و در تولید آلودگی بیشتر، تأثیر می‌گذارند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر اینکه بخش زیادی از ذرات معلق زیر ۲ و نیم میکرون که آلودگی مؤثر در فصل سرد است، از خودروهای گازوئیلی و صنایعی که گازوئیل و مازوت می‌سوزانند وارد هوای شهر می‌شود، خاطرنشان کرد: به همین دلیل، لازم است در مورد اطمینان از صحت انجام معاینه فنی خودروهای سنگین و نیز استفاده از فیلتر مناسب در دودکش صنایع، نظارت بیشتری صورت گیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار