معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری:

اجرای احکام مربوط به ساخت و ساز‌های غیرمجاز تسریع شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، بر اهمیت اجرای هر چه سریعتر احکام ساخت و ساز‌های غیرمجاز در سطح حریم شهر‌ها و روستا‌های استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید نظری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست مبارزه با زمین‌خواری در محل معاونت عمرانی استانداری گفت: اجرای احکام مربوط به ساخت و ساز‌های غیرمجاز در استان تسریع شود.

او با تاکید بر اهمیت اجرای هر چه سریعتر احکام ساخت و ساز‌های غیرمجاز در سطح حریم شهر‌ها و روستا‌های استان، افزود: متاسفانه تعدادی ساختمان بدون اخذ مجوزات مرتبط و بصورت غیرمجاز احداث شده است.


بیشتر بخوانید


نظری اضافه کرد: ساخت و ساز غیرمجار در حریم شهر‌ها و روستا‌های استان موجب افزایش پرونده‌های قضایی در این حوزه شده است و طبق تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی ملی نیاز است جهت جلوگیری از اتلاف وقت در راستای رفع تصرف اراضی ملی، اجرای احکام در این حوزه تسریع شود.

او با اشاره به اینکه رفع تصرف اراضی ملی اقدامی سازنده است، ادامه داد: با توجه به قرداد منعقد شده بین سازمان امور اراضی کشور و امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص تامین منابع مالی تجهیزات و هزینه‌های مورد نیاز برای اجرای احکام ساخت و ساز‌های غیرمجاز، نیاز است فرمانداران و ادارات متولی در شهرستان‌ها درخواست برای تامین تجهیزات و هزینه‌های جانبی را در اسرع وقت به سازمان امور اراضی ارسال کنند.

نظری با تاکید بر اینکه خرید و فروش اراضی کشاورزی و باغات برای تغییر کاربری بدون اخذ مجوزات غیرقانونی است، گفت: مجوز تغییر کاربری اراضی ملی و دولتی تنها برای شهرک‌های صنعتی و مجتمع‌های بزرگ مجاز است و از صدور مجوز تغییر کاربری به طرح‌های پراکنده جلوگیری شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار