دانشگاه علوم پزشکی گیلان فهرست ۳۹ مرکز منتخب ارائه خدمات اولیه بیماری کووید- ۱۹ در این استان را اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا) اعلام کرد: به منظور ارزیابی اولیه بیماری کووید-۱۹، درمان سرپایی، ارائه مشاوره و سایر خدمات، فهرست مراکز منتخب خدمات سرپایی ۱۶ و ۲۴ ساعته در گیلان اعلام شد.

آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: برای جلوگیری از مراجعات غیرضروری موارد مشکوک کرونا به بیمارستان‌ها و نیز دسترسی به موقع بیماران سرپایی به دریافت خدمات بهداشتی و درمانی ۳۹ مرکز منتخب به صورت شبانه روزی و یا در دو شیفت صبح و عصر آماده ارائه خدمات به عموم است.

او افزود: خدمات قابل ارائه در مراکز منتخب شامل: ویزیت بیماران مشکوک به کووید- ۱۹، انجام تست تشخیصی PCR، ارائه دارو به بیماران سرپایی بر اساس شیوه نامه‌های درمانی، ارجاع بیماران نیازمند به بستری به بیمارستان‌ها و همچنین آموزش، غربالگری، پیگیری بیماران و اعضای خانواده آن‌ها است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شهروندان خواست: در صورتی که فردی دچار علائمی مانند تب، سرفه و تنگی نفس و سایر علائم تنفسی و ... بود، با شماره تلفن ۴۰۳۰ تماس گرفته و در صورت نیاز سریعا به مراکز منتخب کرونا مراجعه و از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند.

حیدرزاده مشارکت و همراهی مردم را در کنترل و مقابله با ویروس کرونا موثر دانست و اظهار داشت: با توجه به افزایش موارد ابتلاء، به هموطنان عزیز توصیه می‌شود هشدار‌ها را جدی بگیرند.

او همچنان بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تأکید و تصریح کرد: هموطنان حتما از ماسک استفاده کنند و رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات را مدنظر قرار دهند.

لیست مراکز منتخب غربالگری بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا

اسامی مراکز منتخب خدمات اولیه بیماری کووید- ۱۹ در گیلان

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.