مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه یازدهم آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه یازدهم آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۷۶۰ کیلوگرم موادمخدر در مرز‌های سیستان و بلوچستان

سردار "محمد ملاشاهی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزداران هنگ مرزی جکیگور با اشراف اطلاعاتی و کنترل مستمر نوار مرزی حوزه استحفاظی، مطلع شدند قاچاقچیان قصد دارند از منطقه مرزی مورتان شهرستان سرباز به وسیله چند دستگاه خودرو مقادیری مواد افیونی را از آنسوی مرز‌ها وارد کشور کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مسیر‌های احتمالی تردد قاچاقچیان شناسایی و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و اجرای طرح مهار در منطقه، کلیه مسیر‌ها در کنترل مرزداران قرار گرفت، سوداگران مرگ که منتظر فرصتی برای انتقال محموله موادمخدر در غالب خودرو‌های سوخت رسان به عمق خاک کشور بودند به اهداف شوم خود نرسیدند.

این مقام ارشد در فرماندهی مرزبانی استان خاطرنشان کرد: سوداگران مرگ زمانی که خود را در کمین و محاصره مرزداران دیدند از چند مسیر متفاوت اقدام به فرار می‌کنند و مأموران پس از صدور فرمان ایست، جهت متوقف کردن خودرو‌ها با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیراندازی می‌کنند، در نهایت پس از یک تعقیب و گریز طولانی، مرزداران موفق شدند ضمن توقیف چهار دستگاه خودروی حامل موادمخدر و دستگیری دو نفر قاچاقچی، مقدار ۴۱۳ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در کفی عقب خودرو‌ها مخفی شده بود را کشف کنند.

سردار "ملاشاهی" به یک عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزداران هنگ مرزی میرجاوه نیز اشاره کرد و افزود: در عملیاتی جداگانه پس از چندین شبانه‌روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، مرزداران هنگ مرزی میرجاوه توانستند ضمن توقیف دو دستگاه خودرو مقدار ۳۵۴ کیلوگرم انواع مواد مخدرشامل ۱۴۰ کیلوگرم شیشه و ۲۱۴ کیلوگرم تریاک را در ارتفاعات منطقه عمومی تگور شهرستان میرجاوه کشف کنند.

او در پایان با بیان اینکه شناسایی و دستگیری دیگر متهمان این پرونده‌ها در دستور کار مرزبانان قرار دارد، خاطرنشان کرد: مرزداران استان سیستان و بلوچستان برابر وظایف ذاتی خود و با همکاری سایر نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی و حمایت‌های همیشگی مرزنشینان عزیز با هرگونه تجاوز و قاچاق مواد افیونی که بلای خانمان سوز جوانان کشور است، برخورد خواهند کرد.

عاملان قتل ۲ مرد خاشی پس از ۵ ماه فرار به دام افتادند

با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان خاش، عاملان قتل ۲ مرد خاشی پس از ۵ ماه فرار دستگیر شدند.

سردار "احمد طاهری گفت: اواخر خرداد ماه سال جاری در پی تیراندازی و قتل ۲ مرد در بخش مهرشهر شهرستان خاش، موضوع کشف پرونده و دستگیری قاتل و قاتلان آن به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی شهرستان با هدایت فنی و گسترده پلیس آگاهی استان با شناخت کامل از جغرافیای محل وقوع جرم و تحقیق و بررسی میدانی و اطلاعاتی موفق شدند عاملان این جنایت را پس از ۵ ماه فرار که با سلاح گرم این ۲ مرد را به قتل رسانده بودند، شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی استان سیستان بلوچستان بیان داشت: با شناسایی متهمان، بلافاصله تیم اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی با اخذ حکم قضائی متهمان را که یک مرد ۲۶ ساله و یک زن ۲۱ ساله بودند را دستگیر کردند و پس از ارائه مستندات پلیسی به ناچار به ارتکاب قتل به انگیزه اختلافات قبلی اعتراف کردند.

به گفته سردار طاهری متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و سپس روانه زندان شدند.

این مقام ارشد انتظامی در استان اشاره به کشف بسیاری از جرایم خشن، بیان داشت: اگرچه پلیس در موارد زیادی جرایم خشن را در زمانی اندک کشف کرده و با آن مقابله می‌کند، اما راهکار اساسی برای کاهش جرم، پیشگیری اجتماعی و فرهنگ سازی است.

او  عنوان داشت: خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی که فرزندان در آن رشد یافته و برای ورود به اجتماع آماده می‌شوند، نقشی بنادین در تربیت نسل آینده دارد. فراهم کردن محیطی شاداب، سالم، امن، همراه با محبت و تعریف هنجار‌های فرهنگی و اجتماعی برای کودکان و نوجوانان، نسل آینده را به نسلی قانونمند و با اخلاق تبدیل خواهد کرد.

کشف یک میلیارد ریال کالای قاچاق در سیستان و بلوچستان

 فرمانده هنگ مرزی جکیگور از کشف یک میلیارد ریال کالای قاچاق توسط مرزداران آن فرماندهی خبر داد.

 سرهنگ "محمد قربانی" در تشریح این خبر گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، مرزداران هنگ مرزی جکیگور موفق شدند مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق را در شهرستان پیشین کشف کنند.

فرمانده هنگ مرزی جکیگور در ادامه افزود: مرزداران این فرماندهی با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی توانستند مقدار ۳ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم شیرخشک که در یک انبار بزرگ در شهرستان پیشین توسط قاچاقچیان مخفی شده بود را کشف کنند.

او  با بیان اینکه تلاش برای دستگیری متهمین این پرونده در دستور کار این فرماندهی قرار دارد، بیان کرد: برابر با اعلام کارشناسان، ارزش این محموله قاچاق یک میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف ۲۶ تن لاستیک مستعمل در زاهدان

فرمانده هنگ مرزی زاهدان از کشف ۲۶ تن لاستیک مستعمل (دسته دوم) توسط مرزداران آن فرماندهی خبر داد.

سرهنگ"جواد رفیعی گفت: با استقرار ایست و بازرسی در مسیر‌های مواصلاتی به مناطق مرزی، مرزداران هنگ مرزی زاهدان به یک دستگاه خودرو کامیون حامل لاستیک مستعمل مشکوک و در بررسی اولیه مشخص شد که محموله فاقد هرگونه مدارک قانونی می‌باشد.

فرمانده هنگ در ادامه افزود: در این عملیات مرزداران توانستند ضمن توقیف خودروی کامیون و دستگیری ۲ نفر متهم مقدار کشف ۲۶ تن لاستیک مستعمل (دسته دوم) به ارزش ریالی ۱۶۰ میلیون ریال را کشف کنند.

کشف ۱۱۳ کیلوگرم انواع موادمخدر در مرز سراوان

سرهنگ "علی‌اکبر نواب‌زاده فرمانده هنگ مرزی سراوان اظهار داشت: مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشراف اطلاعاتی و کنترل مستمر نوار مرزی حوزه استحفاظی، مطلع شدند قاچاقچیان قصد دارند مقادیری مواد افیونی را از آن سوی مرز‌ها وارد کشور کنند.

او افزود: مرزداران با هدایت عملیاتی و اطلاعاتی در مسیر تردد قاچاقچیان به اجرای کمین هدفمند پرداخته و قاچاقچیان را که در حال انتقال محموله موادمخدر به کشور بودند را مشاهده کردند.

فرمانده هنگ مرزی سراوان تصریح کرد: قاچاقچیان زمانی که خود را در کمین مأموران می‌بینند با رها کردن محموله موادمخدر از محل متواری می‌شوند که در نهایت مرزداران در پاک سازی از منطقه موفق شدند ۱۱۳ کیلو و ۸۰۰ گرم انواع موادمخدر شامل ۱۰۵ کیلوگرم پودر حشیش و ۸ کیلو و ۸۰۰ گرم هروئین را کشف کنند.

سرهنگ نواب زاده با بیان اینکه شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده در دستور کار مرزبانان قرار دارد، خاطرنشان کرد: مرزداران هنگ مرزی سراوان برابر وظایف ذاتی خود با هرگونه قاچاق مواد افیونی که بلای خانمان سوز جوانان کشور است، مقتدرانه و برابر قانون مقابله می‌کنند.

کشف بیش از ۱۲ میلیارد ریال داروی قاچاق در مرز‌های سیستان و بلوچستان

 فرمانده مرزبانی استان از کشف بیش از ۱۲ میلیارد ریال داروی قاچاق قبل از خروج از کشور خبر داد.

 سردار "محمد ملاشاهی" در تشریح این خبر گفت: در راستای مراقبت و کنترل مرز و برخورد قاطع با هرگونه اقدام غیرقانونی در نوار مرزی، مرزداران استان به سرنخ‌هایی از فعالیت قاچاقچیان دارو در منطقه مرزی ریگ ملک شهرستان میرجاوه دست پیدا کردند و پس از هماهنگی با مقام قضایی و با رصد اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی توانستند محموله بزرگ داروی قاچاق را پیش از خروج از کشور توقیف کنند.

فرمانده مرزبانی استان در ادامه افزود: پس از چندین شبانه‌روز کار هدفمند اطلاعاتی و شناسایی قاچاقچیان، مسیر‌های احتمالی تردد و زمان انتقال محموله مشخص شد و مرزداران در عملیاتی غافلگیرکننده و هوشمندانه توانستند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو تویوتا و دستگیری یک نفر متهم تعداد ۳۰۵ ورقه عکس رادیولوژی مارک اگفا، ۲ هزار و ۱۰۰ عدد پودر داروی درومدرول، ۷۲۰ عدد آمپول میدازولکس، ۲ هزار عدد قرص آمی تریپتیلین و ۴۰۰ کیلوگرم پودر سوربیتل را کشف کردند.

سردار "ملاشاهی" در ادامه بیان داشت: در عملیاتی دیگر نیز مرزداران دلاور هنگ مرزی میرجاوه از قصد قاچاقچیان برای خروج محموله داروی قاچاق از کشور آگاه شدند که با رصد تحرکات و اشراف اطلاعاتی، منزل محل اختفاء محموله شناسایی گردید و پس از اخذ مجوز‌های قضایی و با رعایت حقوق شهروندی، با ورود به منزل مورد نظر توانستند دارو‌های قاچاق شامل تعداد ۶۴۸ بطری شربت سفکسین، تعداد ۵۲۰ هزار عدد قرص سفکسیم ۴۰۰، قرص آموکسی سیلین ۳۱ هزار و ۵۰۰ عدد، داروی گیاهی آنروست ۶۱۶ کیلوگرم و پودر سدیم ۵۰ کیلوگرم را کشف کنند.

او  در پایان با بیان اینکه ارزش دارو‌های کشف شده ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است خاطرنشان کرد: قاچاق دارو علاوه بر آسیب به اقتصاد کشور، می‌تواند آسیب‌های بسیار جدی بر امنیت روانی و سلامت جامعه وارد آورد و مرزدارن استان سیستان و بلوچستان با تمام توان با این پدیده شوم و غیر انسانی برخورد می‌کنند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری ۹ سارق در " خاش"

فرمانده انتظامی شهرستان "خاش" از دستگیری ۹ سارق و یکی از عاملان ضرب و جرح در نتیجه اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی توسط پلیس آگاهی در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ "ابراهیم کوچکزایی"، در تشریح این خبر بیان داشت: در ۲۴ ساعت گذشته در پی استمرار اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی به ویژه در محلات جرم خیز، پاکسازی نقاط آلوده و ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان، پلیس آگاهی شهرستان خاش با بهره گیری از توان و امکانات موجود این طرح را به مرحله اجرا گذاشت.

او افزود: در اجرای این طرح ها، یک سارق تلفن همراه، ۲ سارق منزل، ۵ نفر سارق خودرو، و یک نفر عامل ضرب و جرح شهروندان و یک نفر حمل کننده سلاح گرم دستگیر و ۵ فقره انواع سرقت، یک قبضه اسلحه کلاش، یک عدد کلت قلابی، ۲ عدد اسپری فلفل، مقادیری مهمات جنگی، ۵۸۵ گرم حشیش و یک قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز، کشف شد.

سرهنگ کوچکزایی بیان کرد: در این ماموریت ۳ دستگاه وسائط نقلیه متخلف توقیف و روانه پارکینگ شدند.

سرقت اطلاعات کاربران با استفاده از کد‌های رایگان

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در خصوص کد‌های رایگان ارائه شده در کانال‌ها و گروه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی به کاربران هشدار داد.

سرهنگ "حسن کیخا"رئیس پلیس فتا استان سیستان‌و بلوچستان گفت: بعضی از مجرمان سایبری کد‌های مربوط به سایت‌ها، ربات‌های تلگرام و پلاگین‌های معروف که در سایت‌های سازنده آن‌ها برای فروش قرار داده شده را به صورت رایگان یا با قیمت بسیار پایین در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

این مقام مسئول افزود: کلاهبرداران در این ترفند به صورت مخفیانه و غیر مجاز با تغییر دادن اصل کد‌ها و گنجاندن کد‌های مخرب در آن به جمع‌آوری اطلاعات موجود در سایت‌ها و کسب اطلاعات محرمانه کاربران می‌پردازند.

سرهنگ کیخا در ادامه به شهروندان توصیه کرد: اطلاعات کاربران از مهم‌ترین گنجینه‌های مربوط به سایت‌ها می‌باشد و بایستی به طور کامل از این اطلاعات محافظت شود؛ بنابراین به جهت ایمن ماندن از نفوذ سارقان اطلاعات، پیشنهاد می‌شود از سایت‌ها و منابع اصلی فروشنده این قبیل خدمات که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند اقدام به خرید یا دانلود اطلاعات مورد نظر کنید.

رئیس پلیس فتا استان سیستان‌و بلوچستان خاطر نشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است، لذا کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک با مراجعه به بخش مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir، با ما در ارتباط باشند.

دستگیری سارق حرفه‌ای سیم برق با ۵ فقره سرقت در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای کابل برق با ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم گفت: ماموران کلانتری ۱۲ این شهرستان روز گذشته هنگام گشت زنی هدفمند در محدوده مراد آباد شهر چابهار به فردی که در حال قطع نمودن سیم برق بود مشکوک شدند.

او  گفت: متهم ۳۹ ساله با مشاهده ماموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: این متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در تحقیقات تکمیلی پلیس به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۵ فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان معترف شد.

سرهنگ "کیخائی مقدم"با اشاره به تشکیل پرونده قضائی و تحویل متهم به مراجع قضائی، از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته ودرصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انهدام ۸ باند قاچاق و کشف ۲۰۰ هزار لیتر سوخت در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۲۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ۴۸ ساعت عملیات تکاوران پلیس استان خبر داد.

سردار "احمد طاهری گفت: در ۴۸ ساعت عملیات طرح مبارزه با قاچاق سوخت، با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، با جدیت در نقاط مختلف استان به اجرا درآمد.

این مقام ارشد انتظامی در استان تصریح کرد: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده‌های عملیاتی استان، ۸ باند قاچاق سوخت را شناسایی و منهدم کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در این رابطه ۲ محل دپوی سوخت شناسایی و تخریب شد، اظهار کرد: در بازرسی از ۸ دستگاه تریلی سوخت کش و ۹ دستگاه اتوبوس دارای باک اضافی، ۲۰۰ هزار و ۹۴۷ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را شامل ۱۲ هزار و ۱۷۵ لیتر بنزین، ۶۸ هزار و ۸۴۰ لیتر گازوئیل، ۸۸ هزار و ۸۶۲ لیتر نفت و ۳۱ هزار و ۷۰ لیتر سایر فرآورده‌های نفتی، در شهرستان‌های میرجاوه، سیب سوران، زابل و خاش کشف کردند.

سردار طاهری با اشاره به توقیف ۱۷ دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق خاطر نشان کرد: در این رابطه ۴۱ فرد متخلف نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او تاکید کرد: فرماندهی انتظامی استان همواره ماموریت مبارزه با قاچاق کالا و سوخت را به طور مستمر به عنوان اولویت اصلی کار خود مد نظر قرار داده است، تلاش بر این است که در بدو ورود کالا به کشور و استان مبارزه قاطع را با باند‌های قاچاق کالا انجام دهد به گونه‌ای که این مبارزه بی امان با قاچاقچیان روز به روز روند صعودی داشته و این روند با اقتدار و به صورت شبانه روزی، با نگاه جهادی توسط رزمندگان دلاور پلیس در استان سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت.

توقیف ۱۲ فروند شناور حامل سوخت قاچاق در مرز‌های جنوبی سیستان وبلوچستان

جانشین پایگاه دریابانی چابهار از توقیف ۱۲ فروند شناور حامل فرآورده‌های سوختی قاچاق خبرداد.

 سرهنگ‌دوم "احمد یاربندانی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و فرآورده‌های سوختی، دریابانان پایگاه دریابانی چابهار با تشدید اقدامات کنترلی علیه قاچاقچیان موفق شدند مقادیری فرآورده‌های سوختی قاچاق را کشف کنند.

جانشین پایگاه دریابانی چابهار در ادامه با اشاره به اجرای مأموریت موفقیت آمیز توسط دریابانان اظهار داشت: مأموران در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف ۱۲ فروند شناور مقدار ۱۲ هزار و ۲۸۰ لیترسوخت قاچاق را کشف کنند.

او  افزود: برابر با اعلام کارشناسان، ارزش فرآورده‌های سوختی کشف شده ۸۶۰ میلیون ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار