رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان از روند کاهشی قیمت مرغ کشتار روز در بازار‌های شهرستان خبرداد.

بیژن بداغی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان در گفت وگو با خبرنگار   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: از هفته گذشته تاکنون ۱۰ هزار تومان از قیمت مرغ کشتار روز کاسته شده است به طوری که دیروز این ماده غذایی با قیمت ۲۶ هزار تومان در بازار آبادان عرضه شد.

او افزود: دیروز نیز مرغ منجمد با قیمت ۱۵ هزار تومان در مناطقی همچون منیوحی، چوئبده و اروندکنار توزیع شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان اضافه کرد: طی چند روز گذشته هم در مناطق محروم شهرستان شامل کفیشه، کوی ولیعصر، ذوالفقاری و دهکده بریم مرغ منجمد با قیمت ذکر شده عرضه گردید.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان گفت: قیمت مرغ را سازمان صنعت، معدن و تجارت تعیین نمی‌کند و این امر توسط جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

بداغی ادامه داد: مردم اگر هرگونه گران فروشی و تخلفی را مشاهده کردند می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند بازرسان اداره صمت در همان روز موضوع را پیگیری خواهند کردو با متخلفین شدید ترین برخورد را خواهند داشت.

با افزایش بهای مرغ، مصرف این ماده پروتئینی که در همه خانوارها عمومیت دارد کاهش یافت و حضورش در سفره‌ها کم رنگ شد.

افزایش بی‌سابقه مرغ تازه، نرخ غذای رستوران‌ها و بیرون‌برها را نیز افزایش داد.

با وجود کاهش بهای مرغ، بسیاری از خانوارهای خوزستانی در انتظار کاهش بیشتر این ماده پروتئینی هستند.

بر اساس برآورد سازمان جهادکشاورزی خوزستان، مصرف سالانه مرغ در استان حدود یکصدهزارتن است که حدود۶۰تا ۷۰هزار تن آن در داخل استان تولید و بقیه از سایر نقاط کشور به خصوص اصفهان، مرکزی، لرستان و گلستان تامین می‌شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.