در مطلب زیر طرز تهیه یک تارت خوشمزه را به شما آموزش داده ایم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر می‌خواهید شب راحت بخوابید چند دانه نارنگی بخورید. نارنگی، این میوه‌ی پاییزی چسبندگی خون را معالجه می‌کند، در نتیجه تصلب شرایین، ورم جدار عروق و سیاه شدن شریان، فلج ناقص و آنژین را بهبود می‌بخشد این میوه‌ی خوشمزه منبع غنی بتاکاروتن است و دارای مقادیر فراوانی ویتامین A است و برای پیشگیری از سرطان مفید است و به خاطر داشتن فسفر زیاد و ویتامین‌های فراوان، باعث تقویت حافظه و هوش می‌شود و برای رفع بی اشتهایی و کاهش گرمای غریزی بدن نیز مفید است.

در ادامه طرز تهیه تارت شکلات و نارنگی را از نظر می گذرانید.


بیشتربخوانید


مواد لازم برای ۶-۸ نفر

خمیر تارت شکلاتی...... به میزان لازم

مارمالاد نارنگی یا پرتقال.... ۵۰ گرم

مواد لازم برای تهیة کرم گاناش سفید رنگ

خامه.....  ۱۰۰ گرم

گلوکز.....  ۲ قاشق چایخوری

شکلات سفید خرد کرده.....  ۲۵۰ گرم

مواد لازم برای تهیة کرم گاناش قهوه‌ای رنگ

خامه .....  ۲ قاشق چایخوری

شکلات تلخ.......  ۲۰ گرم

روش‌تهیه

خمیر تارت را روی سطح آرد پاشیده به ضخامت تقریبی ۳-۴ میلیمتر باز کنید و در قالب چربکردة تارت به قطر ۲۳ سانتیمتر قرار دهید و قالب را یک ساعت در یخچال نگه دارید. آن‌گاه روی خمیر را با کاغذ روغنی و سرامیک‌های مخصوص بپوشانید و آن را ۱۰-۱۲ دقیقه در فر گرم کرده با دمای ۱۸۰ درجة سانتیگراد بپزید. سپس کاغذ و سرامیک‌ها را بردارید و تارت را ۱۵ دقیقة دیگر بپزید. همینکه تارت خنک شد، مارمالاد نارنگی را رویش بمالید و کرم گاناش سفید رنگ را با ۲۵۰ گرم خامة قنادی فرم گرفته مخلوط کنید و روی مارمالاد بریزید. حالا کرم گاناش قهوه‌ای رنگ را در کیسة شیرینی‌پزی دارای ماسورة ریز ریخته و روی تارت را به شکل خطوط دایره‌وار بیارائید و بعد با استفاده از خلال چوبی این خطوط را بکشید (مطابق تصویر). اکنون تارت را با نارنگی‌های فیله کرده بیارائید و قبل از مصرف تارت را دست‌کم شش ساعت در یخچال نگه دارید.

روش تهیه خمیر تارت

۱۰۰ گرم کره را با ۵۰ گرم شکر مخلوط کنید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود. آن‌گاه یک عدد تخم‌مرغ به آن بیفزائید و مخلوط کنید. سپس ۱۸۰ گرم آرد، ۲ قاشق چایخوری پودر کاکائو و یک پینچ نمک را با هم مخلوط و الک کنید و آن را به مایة تخم‌مرغی افزوده و مخلوط سازید تا خمیر مناسبی حاصل شود. روی خمیر را بپوشانید و یک ساعت در یخچال نگه دارید تا آمادة مصرف شود.

روش تهیه کرم گاناش سفید رنگ

خامه و گلوکز را گرم کنید و آن را روی شکلات سفید بریزید و هم بزنید تا کرم صاف و یکدستی حاصل شود و برای تهیة کرم گاناش قهوه‌ای رنگ نیز خامه را گرم کنید و آن را روی شکلات تلخ بریزید و هم بزنید تا صاف و یکدست شود.

منبع: شور و شیرین 

انتها یپیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار