رئیس پلیس راهور قم درباره نحوه برخورد پلیس با مخدوش کنندگان پلاک خودرو در زمان طرح محدودیت تردد توضیحاتی ارائه کرد.

سرهنگ غلامرضا صدفی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،   با اشاره به اعمال محدودیت‌ها از اول آذرماه گفت: تعدادی از رانندگان با مخدوش کردن پلاک وسیله نقلیه برای عبور و مرور شهری در ساعات شبانه طرح محدودیت تردد کرونایی، سعی در نادیده گرفتن محدودیت‌ها دارند.

او افزود:پلیس راهنمایی رانندگی در برخورد با این رانندگان ضمن اعمال قانون، وسیله نقلیه را توقیف و به پارکینگ هدایت می کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم ادامه داد: در ادامه راننده متخلف به مراجع قضایی جهت اعمال ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی معرفی می‌شود و هنگام ترخیص وسیله نقلیه مجرم مکلف به ارائه عدم خلاف هر دو پلاک اصلی و جعلی است.

او عنوان کرد: در سیستم و سامانه‌ هوشمند ثبت تخلفات پلیس راهنمایی و رانندگی و دوربین‌ها ظرفیت‌هایی ایجاد شده که بخشی از مخدوش کردن پلاک را تشخیص می‌دهند و اعمال قانون می‌کنند.

سرهنگ صدفی تصریح کرد: بخشی هم از طریق همکارانمان که در سطح معابر حضور دارند، کنترل می‌شوند و با افراد متخلف برخورد می‌کنند.

رئیس پلیس راهور قم افزود: مخدوش کردن پلاک خودرو برابر با قانون مجازات اسلامی جعل محسوب  و از حد تخلفات رانندگی فراتر شناخته می‌شود و جرم است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار