رئیس کل دادگستری استان فارس، گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا اجرای مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا در فارس ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس، در نشست با هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان فارس در شیراز، با قدردانی از همراهی کسبه و بازاریان شیراز در امر پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، بیان کرد: اصناف شیراز به عنوان پیشگامان مدیریت این بیماری از ابتدای شیوع آن خالصانه سلامت شهروندان را بر درآمد و بهبود معیشت خود ارجح دانستند و بر اساس گزارش‌های رسیده افزون بر ۹۰ درصد آن ها نهایت همکاری را در اجرای مصوبات ستاد مدیریت کرونا و طرح جامع هوشمند محدودیت‌ها داشته‌اند.

او، با اشاره به اینکه امروز اصناف نیازمند نگاه حمایتی ویژه هستند، تصریح کرد: تعطیلی صنوف گروه‌های مختلف در شهرهای وضعیت قرمز،  معیشت کسبه و بازاریان فعال در این صنوف را دستخوش تغییر و با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه می‌کند که جا دارد از این صنوف حمایت‌های ویژه‌ای شود تا بتوانند از این مقطع با کمترین آسیب و خسارت عبور کنند.

موسوی، با اشاره به وجود برخی تخلفات احتمالی در جریان اعمال این محدودیت‌ها ، ادامه داد: در مواجه با اینگونه تخلف‌ها در گام نخست موافق با برخورد قهریه نیستیم مگر اینکه پس از تذکر و اخطار اقدامی برای رفع آن تخلف تخلف انجام نشود و سلامت شهروندان دچار مخاطره شود که در چنین شرایطی باید قاطعانه برخورد قانونی شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس، از تمام دستگاه‌ها و ادارات  در خواست کرد در جلسات مرتبط با کسب و کار و فعالیت اصناف که بنا است در زمینه فعالیت اصناف مختلف تصمیم‌گیری شود نمایندگان آن صنوف هم حضور داشته باشند زیرا اجرای قوانین برخی دستگاه‌ها بدون توجه به قانون نظام صنفی می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

او، با تاکید به آسیب‌ها و مشکلات اقتصادی ایجاد شده برای مردم به دنبال شیوع ویروس کرونا، افزود: در چنین شرایطی انتظار می رود برنامه‌ریزی تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای کاهش مشکلات مردم به ویژه کسبه و بازاریان باشد.

موسوی، رزمایش کمک‌های مومنانه  را نقطه عطف روزهای سخت کرونایی دانست و اضافه کرد: مردم استان فارس همگام با مردم سایر نقاط کشور مبنی بر بیانات مقام معظم رهبری، زیبایی‌های فراوانی را با کمک‌های خود در رزمایش مومنانه خلق کردند.

رئیس کل دادگستری استان فارس، اظهار کرد: نقش اصناف در مشارکت در این حرکت‌های مومنانه نیز قابل تحسین بود و دستگاه‌های اجرایی و قضایی نیز باید از اختیارات قانونی خود بهره برده و تا آن جا که اصول و مقررات اجازه می‌دهد با تخفیف از بار مشکلات ایجاد شده برای صنوف همیشه در صحنه بکاهند.

او، برنامه ‌ریزی برای دوران پساکرونا را از اولویت‌های دستگاه قضایی دانست، گفت: با توجه به دیدارهای مردمی، بازدیدها و گفت و گوهای چهره به چهره با قشرهای مختلف مردم، مشکلات اقتصادی، بحران رکود بازار و زیان‌های وارده به اصناف ناشی از شیوع بیماری کرونا آشنا هستیم و آمادگی خود را مانند گذشته برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی کسبه و بازاریان در چارچوب قانون و با نگاه ویژه حمایتی اعلام می‌کنیم.

موسوی، نظارت و بازرسی در سطح عرضه به ویژه عرضه کالاهای اساسی را بسیار مهم توصیف و بیان کرد: کسبه و بازاریان جمعیتی مومن و متدین هستند که کسب رزق و روزی حلال را همیشه سرلوحه کار خود قرار داده‌اند و با تشدید نظارت و بازرسی‌ها به صورت خود ناظری از سوی اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف مرکز استان می‌تواند محدوده تخلفات در بازار را کنترل کرده و کاهش آمار را در این زمینه به دنبال داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان فارس، تصریح کرد: دستگاه قضایی در سطح کلان، قاطعانه با عوامل احتکار کننده کالاهای اساسی مردم و گران فروشان برخورد می کند.

سید محمود هاشمی رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس نیز با قدردانی از حمایت دستگاه قضایی استان از حقوق اصناف، ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا  اصناف مختلف و بازاریان در زمینه حفظ سلامت مردم فعالیت خود را تعطیل یا محدود کردند.

او، افزود: در کنار کاستن از این فعالیت‌ها، اصناف و بازاریان در زمینه ارائه کمک‌های مومنانه به قشرهای نیازمند نیز پیشگام بوده و در فعالیت‌های عام‌المنفعه مشارکت جدی و موثر داشته‌اند.

هاشمی، اضافه کرد: در شرایط حاد کنونی که شاهد تعطیلی فعالیت اکثر صنوف و رکود و کسادی بازار به دلیل شیوع ویروس کرونا هستیم، تمام دستگاه‌های اجرایی باید یاری رسان اصناف فارس باشند.

انتهای پیام/ت

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار