با نزدیک شدن به پیک زمستانی کرونا و حضور میهمانی ناخوانده شب باستانی یلدا امسال با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا و پهن شدن بساط دورهمی‌ها و شب نشینی‌های دوستانه و فامیلی توصیه می کنیم مردم از شب نشینی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند.

او افزود: با توجه به همکاری خوب هم استانی‌ها در رعایت دستور العمل‌ها و اجتناب از دورهمی‌ها در ماه فروردین انتظار داریم تا شب یلدا نیز همین رویه ادامه داده شود.


بیشتر بخوانید


شریف زاده ادامه داد: شب یلدا را در خانه خود پاس خواهیم داشت تا زنجیره انتقال کرونا قطع شود و به واسطه شرکت در دورهمی‌ها شاهد پر پر شدن عزیزانمان نباشیم.

صداقت و شفافیت در ارائه آمار کرونا

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای شروع اپیدمی کرونا تاکنون تمامی آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا صادقانه و صریح به گوش هم استانی‌ها رسانده شده است، گفت: حتی یک مورد از آمار فوتی‌ها نیز اشتباه گزارش نشده است موارد مرگ به دو صورت موارد مشکوک و قطعی ثبت می‌شوند.

او تصریح کرد: افرادی که تست کرونایشان مثبت شده جزء موارد مرگ قطعی هستند، در موارد مرگ نیز اگر پزشک مشکوک باشد که فرد بر اثر کرونا فوت شده، تست کرونا از متوفی گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار