مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: محدودیت‌ها موجب کاهش بستری‌های مبتلا به کرونا در این شهرستان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، امیر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: هم‌اکنون ۵۰ بیمار در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بستری و تحت مراقبت هستند.

او افزود: از مجموع بستری‌شدگان در بخش ویژه کرونا در این بیمارستان ۳۸ نفر مبتلا و ۱۲ نفر مشکوک هستند که از بین آنان ۱۹ نفر در بخش آی‌سی‌یو و هشت نفر نیز به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

بهزاد ادامه داد: تاکنون پنج هزار و ۹۲۷ نفر از شهروندان این شهرستان دچار بیماری کووید ۱۹ شده‌اند، ادامه داد: از این تعداد ۵۳ درصد مرد و ۴۷ درصد زن هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان ۲۷۵ نفر فوت کرده‌اند.

بهزاد گفت: در شبانه روز گذشته ۲۲ مورد فوت بر اثر کرونا ویروس در استان ثبت شد که با احتساب این فوتی‌ها مجموع جان باختگان این ویروس به ۲ هزار و ۸۷۷ نفر افزایش پیدا کرد.

او اضافه کرد: در حال حاضر تعداد کل بستری‌های مربوط به بیماری‌های سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۱۱۷۷ نفر رسیده است که از این تعداد ۵۳۹ نفر مشکوک و ۵۱۷ نفر مبتلا به کرونا هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اذعان داشت: تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو نیز ۲۹۳ نفر بوده که از این تعداد، ۷۱ نفر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

بهزاد بیان کرد: همکاری شهروندان در اجرای پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین اعمال محدودیت‌های ترافیکی موجب کاهش آمار مراجعه‌کنندگان و بستری‌شدگان بخش کرونای بیمارستان این شهرستان شده است.
انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.