تلاش نیرو هوایی آمریکا برای جاسوسی از میلیون ها کاربر

نیروی هوایی آمریکا با کمک شرکت SignalFrame نرم افزاری جاسوسی برای دسترسی به اطلاعات کاربران را طراحی می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا در حال انجام آزمایش‌های پیاپی بر روی یک نرم افزار با پلتفرمی جدید برای گوشی‌های هوشمند است تا از این طریق بتواند هزاران دستگاه رایانه شخصی، روتر، ردیاب‌های سلامتی، خودروهای هوشمند و گوشی‌های تلفن همراه را تحت نظر داشته باشد.

شرکت سیگنال فریم که در واشنگتن دی سی فعالیت دارد یک نرم افزار جدید را برنامه‌ریزی کرده تا بتواند حدود ۵ میلیون دستگاه را بررسی کند. چنین اقدامی می‌تواند میلیارد‌ها داده و اطلاعات را از دستگاه‌های مختلف را برای سازمان‌های جاسوسی استخراج کند و آن‌ها را از محل قرارگیری کاربران مطلع کند.


بیشتر بخوانید


همکاری نیرو هوایی آمریکا با SignalFrame

همکاری نیرو هوایی آمریکا با SignalFrame

اکنون خبرها حاکی از آن است که آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا به شرکت سیگنال فریم برای توسعه نرم افزار مذکور ۵۰ هزار دلار جایزه داده و از آن‌ها خواسته تا داده‌ها را مورد بررسی قرار دهند و از پتانسیل آن‌ها برای ارائه به سازمان نیرو هوایی مطلع شوند. در راستای این کار شرکت سیگنال فریم در نظر دارد گوشی‌های هوشمند را به نوعی دستگاه شنود و استخراج اطلاعات تبدیل کند و در صورت نیاز داده‌های دریافتی را به سازمان‌های دولتی مانند نیروی هوایی تحویل دهد.

این مجموعه فناوری جدیدی را شکل می‌دهد تا توسط آن دیگر دستگاه‌های نزدیک به گوشی هوشمند هر کاربر قابل شناسایی و جاسوسی باشد. با استفاده از فناوری در حال توسعه توسط سیگنال فریم جاسوسی از کاربران عادی بسیار ساده خواهد بود و در مدتی کوتاه صورت خواهد گرفت. گفتنی است؛ همواره اطلاعاتی در رابطه با جاسوسی از گوشی‌های شرکت اپل توسط سیگنال فریم منتشر نشده و رسانه‌ها از نحوه استخراج اطلاعات این دستگاه‌ها خبر ندارند.

گفته می‌شود سازمان‌های آمریکایی تمرکز بسیاری بر روی دسترسی به داده‌های گوشی‌های هوشمند از طریق دکل‌های مخابراتی دارند و تلاش می‌کنند راه‌های نفوذ به حریم شخصی کاربران را افزایش دهند. ردیابی کاربران در ابتدای دوران کرونا به بهانه کنترل بیماری صورت گرفت اما اکنون به نظر می‌آید سازمان‌های دولتی آمریکا تلاش دارند دسترسی به اطلاعات کاربران را توسعه دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار