پکن: تحریم‌های آمریکا علیه شرکت تخصصی چین غیر قانونی است

وزارت خارجه چین از آمریکا خواست تا تحریم شرکت ملی واردات و صادرات الکترونیکی چین را لغو کند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه چین تحریم‌های تازه آمریکا علیه شرکت ملی واردات و صادرات الکترونیکی این کشور به بهانه کمک به ونزوئلا را غیر قانونی توصیف کرد.

وزارت خارجه چین روز سه شنبه از آمریکا خواست تا تحریم‌های خود علیه شرکت CEIEC را به بهانه ارتباط با ونزوئلا لغو کند. وزارت خارجه چین همچنین تاکید کرد اقدامات لازم برای حفظ منافع خود را انجام می‌دهد.

وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا بامداد سه شنبه اعلام کرد: یک شرکت بزرگ چینی بنام «CEIEC» که در زمینه مهندسی و الکترونیک، فعالیت می‌کند را تحت تحریم قرار داده است.

براساس ادعای وزارت خزانه داری آمریکا شرکت چینی CEIEC، تخصص و دانش خود را در اختیار شرکت ارتباطاتی دولت ونزوئلا قرار داده است. به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، این شرکت فناوری از سال ۲۰۱۷ از اقدامات سایبری دولت ونزوئلا پشتیبانی کرده است. واشنگتن ادعا می‌کند که پکن از فناوری مشابهی که "دیوار آتش بزرگ" نامیده می‌شود، برای کنترل جریان اطلاعات در کشور استفاده می‌کند.

شرکت تخصصی «CEIEC» طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، دارای بیش از ۲۰۰ زیرمجموعه و دفتر در سراسر جهان است و طبق تحریم وضع شده شرکای این شرکت چینی، ۴۵ روز فرصت دارند تا معاملات خود را با آن کاهش دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار