روسیه ایستگاه فضایی اختصاصی می سازد

کشور روسیه اعلام کرد در حال ساخت ایستگاه فضایی اختصاصی خود با ظرفیت حداکثر ۷ نفر است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کشور روسیه در دهه اخیر به یکی از قدرتمندترین کشور‌های جهان تبدیل شده است و این کشور در صنایع مربوط به تکنولوژی پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است. یکی از حوزه‌های تخصصی که کشور روسیه در آن فعالیت می‌کند، حوزه هوافضا و فضانوردی است. مدتی است که این کشور در حال کار روی ایستگاه فضای خود است و به تازگی نیز ولادیمیر سولوویف، معاون پروژه ایستگاه فضایی روسیه که قرار است Energia نام داشته باشد، اعلام کرده که‌ این ایستگاه فضایی قرار است بین سه تا هفت ماژول بدون سرنشین به همراه دو یا چهار خدمه باشد.

این مدیر همچنین اعلام کرد که مراحل ساخت این ایستگاه فضایی نهایتا تا سال ۲۰۲۵ طول خواهد کشید و هزینه نگهداری از ان احتمالا بین ۱۳۲ تا ۱۹۸ میلیون دلار خواهد بود. ظاهرا نگرانی فعلی این تیم روسی، نحوه نگهداری از ایستگاه فضایی خود است چرا که در صورت آسیب دیدن هر کدام از قطعات، هزینه تعمیر قطعه در شرایط خارج از جو زمین بسیار بالا خواهد بود.

ایستگاه فضایی روسیه

روسیه وارد مذاکره با ناسا خواهد شد

مدیر شرکت پیمانکاری که قصد ساخت این ایستگاه فضایی را دارد نیز اعلام کرده که چند روز آینده قصد مذاکره با ناسا در مورد طول عمر ایستگاه فضایی ساخته شده توسط آن‌ها را دارد تا از این طریق از نهایت طول عمر ایستگاه فضایی خود مطمئن شوند. ظاهرا علاوه بر مسائل مهندسی مربوط به این ایستگاه فضایی باید برخی از جنبه‌های سیاسی و اقتصادی نیز در نظر گرفته شود.

با این حال هنوز اطلاعات زیادی درباره ایستگاه فضایی روسیه در فضای مجازی منتشر نشده است و باید تا زمان اعلام رسمی این کشور درباره وضعیت نهایی پروژه ایستگاه فضایی روسیه منتظر ماند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار