نخست وزیر ایرلند ابراز امیدواری کرد مذاکره کنندگان انگلیس و اتحادیه اروپا برای انعقاد قرارداد تجارت آزاد برگزیت در هفته جاری به نتیجه برسند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نخست وزیر ایرلند گفت مذاکره کنندگان انگلیس و اتحادیه اروپا گزینه‌هایی را برای انعقاد قرارداد تجارت آزاد برگزیت پیش روی خود دارند، امیدواریم موفق شوند.

او بیان کرد: یک منطقه فرود برای توافق وجود دارد. برای انعقاد معامله نیاز به اراده سیاسی است و گزینه‌هایی برای انعقاد معامله وجود دارد و به همین ترتیب امیدوارم که در پایان این هفته انجام شود.

مارتین که همچنین در ابتدای هفته گذشته ابراز امیدواری کرده بود در مورد طرح کلی معامله‌ای تجاری طی چند روز توافق شود، گفت: تقریا کار تمام شده است، اگر توافقی در این هفته انجام شود.

این در حالی است که روز گذشته آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از به سر آمدن صبر برخی از اعضای اتحادیه اروپا از عدم توافق انگلیس با اتحادیه اروپا خبر داد.

او گفت اروپا نمی‌خواهد به هر قیمتی این معامله را انجام دهد در حالی که این توافق می‌تواند به سود همه باشد و نرسیدن به توافق، پیامدهای خوبی را به دنبال نخواهد داشت.

صدر اعظم آلمان در یک کنفرانس ویدیویی آنلاین با حضور نمایندگان پارلمان اروپا بیان کرد: انگلیس و اتحادیه اروپا ارزش‌های مشترکی دارند. اگر نتوانیم به توافق برسیم، این پیام خوبی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار