مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۱۰۷ هزار قبض برق رایگان در طرح برق امید برای مشترکان خانگی استان در یک دوره شش ماهه صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، داود راهزادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از صدور بیش از ۱۰۷ هزار قبض برق رایگان در طرح برق امید برای مشترکان خانگی در این استان طی یک دوره شش ماهه خبرداد.

راهزادی گفت: طرح برق امید مخصوص مشترکان خانگی بوده و الگو‌های آن نیز از عملکرد خود مردم در سال‌های گذشته استخراج شده و در این زمینه تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق درطرح «برق امید» برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شده است.

او با تشریح اجرای طرح برق امید برای مشترکین خانگی در یک دوره شش ماهه، بیان کرد:‌به مشترکینی که پایین‌تر از ۱۰۰کیلو وات ساعت در ماه برق مصرف می‌کنند کم‌مصرف گفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ، ۳۰ درصد مشترکین خانگی برق کشور را کم‌مصرف عنوان کرد و گفت: ۲/۸ میلیون مشترک خانگی، ماهیانه زیر ۱۰۰ کیلو وات ساعت برق مصرف می‌کنند.

راهزادی افزود: از اول آبان ماه که زمان اجرای مصوبه دولت است، قبض برق این دسته از مشترکین صفر شده و تا زمانی که این مشترکین مصرف‌شان را زیر ۱۰۰ کیلو وات ساعت در ماه نگه دارند، لازم نیست پولی برای برق بپردازند.

او، ۵۵ درصد مشترکین برق خانگی را جزو گروه خوش‌مصرف‌ها برشمرد و بیان کرد: این گروه در مناطق عادی ماهیانه بیش از ۱۰۰ کیلو وات ساعت و کمتر از ۳۰۰ کیلو وات ساعت برق مصرف می‌کنند.

راهزادی با اشاره به اینکه تعرفه برق این گروه از اول آبان مانند ماه‌های قبل محاسبه شده است، گفت: اگر این مشترکین بتوانند خود را جزو گروه کم‌مصرف‌ها کنند (یعنی کمتر از ۱۰۰کیلو وات ساعت در ماه مصرف کنند) مصرف برق‌ آنها رایگان خواهد شد.

او، گروه سوم مشترکان خانگی در این طرح را مشترکینی دانست که در مناطق عادی بیش از ۳۰۰ کیلو وات ساعت در ماه برق مصرف می‌کنند و افزود: به این گروه پرمصرف گفته شده و این گروه ۱۵ درصد کل مشترکان خانگی را شامل می‌شوند.

به گفته او، گروه پرمصرف‌ها ۱۴ برابر مشترکان کم‌مصرف، برق مصرف می‌کنند و باید از شش ماه بعد از آبان‌ماه ۱۰درصد نسبت به قبل برق‌شان را گران‌تر بخرند.

۲۶۵ هزار مشترک برق در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد، ۲۱۰ هزار اشتراک برق خانگی است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.