ممنوعیت خرید گوشت طیور از مراکز غیرمجاز

رئیس اداره بهداشت طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : کرمانشاهیان از خرید گوشت طیور مورد نیاز خود از مراکز غیرمجاز خودداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علیرضا حیدری رئیس اداره بهداشت طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : از اوایل آذر مهاجرت پرندگان وحشی از مناطق سردسیر به گرمسیر آغاز می‌شود و استان کرمانشاه یکی از زیستگاه‌های آن‌ها است.

او با اشاره به اشتراک برخی ویروس‌ها بین پرندگان و انسان‌ها، گفت : پرندگان وحشی مهاجر به کرمانشاه بعضاً دارای نوعی ویروس که برای خود آن‌ها ضرری ندارد هستند، اما باعث انتقال به پرندگان بومی و مرگ آن‌ها می‌شود که با توجه به اشتراک خیلی از این ویروس‌ها بین انسان و پرندگان لازم است پیشگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود.

رئیس اداره بهداشت طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به روش‌های پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و پرندگان اشاره کرد و افزود: در مناطق روستایی مردم از رها کردن طیور اهلی در فضای باز و ارتباط این طیور با سایر پرندگان مهاجر پرهیز کنند؛ زیرا در صورت شیوع بیماری، آن منطقه کانون بیماری تلقی شده و بر اساس دستورالعمل‌ها تمام پرندگان منطقه معدوم شوند.

حیدری با اشاره به اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز صنعتی تولیدی طیور، ادامه داد: واحد‌های صنعتی به صورت مداوم سالن پرورش و محیط اطراف را ضدعفونی کرده تا واحد‌های تولیدی اقتصادی ضربه نخورد.

او با تاکید به عدم خرید طیور از دوره گرد‌ها و مراکز غیرمجاز در شهر کرمانشاه، گفت: تیم‌های نظارت دامپزشکی، شهرداری و نیروی انتظامی در حال نظارت بر واحد‌ها هستند، اما خود مردم مهم‌ترین نقش را در سلامتی جامعه دارند که از خرید مرغ، بوقلمون و سایر طیور از مراکز غیر مجاز به دلیل احتمال دارا بودن بیماری نهفته خودداری کنند.

رئیس اداره بهداشت طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: مردم از مراکز مجاز که زیر نظر دامپزشکی است نسبت به خرید مرغ اقدام کنند.

حیدری با ابراز خرسندی از عدم مشاهده آنفلوانزا در استان کرمانشاه، افزود: خوشبختانه تا به امروز هیچ‌گونه آنفولانزای حاد پرندگان در استان کرمانشاه گزارش نشده است 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.