دغاغله گفت: در شرایط خاص کرونایی حمل و نقل جاده ای کشور در هشت ماهه نخست امسال ۳۲۵ میلیون تن کالای اساسی را جابجا کرده که نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است

غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آمار جا به جایی کالا در امسال  گفت این حجم از کالا بیشتر از مبادی بنادر کشور بوده که ۶۸ میلیون تن آن کالاهای دامی، کشاورزی و غذایی بوده و این حجم از کالا با ۲۱ میلیون سفر حمل و نقلی انجام شده است.

او در ادامه درباره فراگیر شدن تخلفات دریافت مبلغ اضافه بر سازمان کامیون‌داران گفت: از سال گذشته با یک جهش غیر قابل تصور در قیمت اقلام مصرفی ناوگان حمل و نقلی از جمله لاستیک، لوازم یدکی و روغن رو به رو بودیم که برای مدیریت این موارد کار گروه تخصصی پایش حمل و نقل تشکیل شده و با همراهی دیگر دستگاه های مرتبط قرار است رفع مشکلات رانندگان هرچه سریعتر انجام شود.

دغاغله ادامه داد: با کمک وزارت صمت واگذاری لاستیک با توجه به پیمایش خودروها دوسالیست که در حال انجام است و حواله دریافت روغن موتور دولتی هم از دوهفته بیش آغاز شده است.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه لاستیک بی‌کیفیت در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد مجبور هستند تا با فروش حواله و اضافه کردن وجهی به آن کالای مورد نیاز خود را از بازار آزاد فراهم کنند.

مدیر کل دفتر حمل و نقل جاده ای افزود: قاعده کلی این است که هر هزینه ای که برای حمل و نقل گرفته می شود باید در سند حمل یعنی بار نامه قید شود که آن نرخ ملاک ما است و هزینه های اضافی تخلف می باشد و اگر موردی صورت بگیرد با شرکت حمل و نقلی و همچنین رانندگان خاطی برخورد قانونی می شود.


بیشتر بخوانید


وی افزود: کسانی ‌که از شبکه حمل و نقل جاده ای استفاده می کنند و یا از رانندگان خودروهای سنگین هستند اگر با مواردی همچون کمیسیون اضافه بار، عدم پرداخت کرایه به راننده و گرفتن وجوه خارج از ضوابط قانونی رو به رو شدند می توانند با شماره سه رقمی ۱۴۱ تماس و یا اسناد خود را به شماره های ۰۹۰۲۵۳۶۹۶۴۴ و ۰۹۰۲۵۳۶۹۶۱۹ ارسال کنند و شکایات آنان۲۴ساعته پیگیری می شود.

دغاغله ادامه داد: نرخ شاخص با توجه به شرایط جاده ای، تن کیلومتر محاسبه می شود و اگر توافقی بین باربری و سفارش دهنده می شود قراری در میان آنان بوده و ورود اداره راهداری به این مقوله غیر منطقی است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان راهداری در پایان گفت: از وزارت صمت خواستاریم که در تامین اقلام مورد نیاز رانندگان با این سازمان همکاری کند تا بتوان شاهد یک شبکه سالم و مطمئن حمل و نقلی در کشور باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار