فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف ۵۸۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر با کمک سگ‌های مواد یاب پلیس خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به کشف انواع مواد مخدر در عملیات‌های ۸ ماهه نخست امسال پلیس گفت:  در این مدت سگ‌های مواد یاب پلیس ۵۸۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف کردند.

سردار مفخمی افزود: این سگ‌ها به عنوان ابزار مهمی در مبارزه با مواد مخدر در قالب تیم‌هایی تخصصی در استان مرکزی به کارگیری می‌شوند و در نقاطی که به عنوان مسیر عبور مواد مخدر از آن استفاده می‌شود، به کار گیری می‌شوند.

او اضافه کرد: پلیس استان مرکزی در عملیات‌های ۸ ماه نخست امسال ۵ تن و ۵۶۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر و حدود ۴۸ هزار عدد انواع قرص‌های روان گردان و حدود ۳ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال وجه نقد را از قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر کشف و در این راستا ۶۳ قاچاقچی مواد مخدر را دستگیر و ۱۳ باند فعال در زمینه قاچاق مخدر متلاشی کرده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: در این ۸ ماه هزار و ۷۷ طرح عملیاتی مبارزه با مواد مخدر در استان شامل ۴۲۸ طرح پاک سازی نقاط آلوده، ۳۰۳ طرح کنترل محور‌های مواصلاتی، ۱۶۵ طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و ۱۸۱ طرح با دیگر رویکرد‌های عملیاتی پلیس اجرا و در مجموع ۲ هزار و ۴۹۷ نفر در اجرای این طرح‌ها دستگیر شدند.

او برخورد با خرده فروشان و معتادان مواد مخدر را یکی از محور‌های اصلی در رسیدگی به مطالبات مردمی عنوان دانست و تصریح کرد: در این بازه زمانی در مجموع تعداد ۷ هزار و ۱۳۵ نفر معتاد و یک هزار و ۵۳۳ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و برای برخورد قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار مفخمی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴ پرونده در خصوص فعالیت فروشندگان مواد مخدر در فضای مجازی تشکیل شده و از این تعداد پرونده‌ها ۲۳ نفر دستگیر، ۶ دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتور سیکلت کشف شده است.

او با قدردانی از همراهی بسیار خوب مردمی در شناسایی قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر گفت: در بررسی این گزارش‌های مردمی طی ۴ ماه اخیر، ۱۸۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ۲۱۲ نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: در کنار اقدامات مقابله‌ای استان در مبارزه با مواد مخدر، نگاه آموزش بخش پلیس نیز نسبت به سال‌های گذشته بسیار توسعه داشته و کلاس‌های آموزشی و مهارت افزایی متعددی در طول سال برای اقشار مختلف اجتماع از سوی کارشناسان تخصصی پلیس برگزار شده که با توجه به شیوع کرونا، محوریت این فعالیت‌ها در حوزه فضای مجازی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار