استفاده از زیر ساخت‌های 5G هوآوی در انگلستان ممنوع شد

مقامات انگلستانی اعلام کردند از سپتامبر سال ۲۰۲۱ استفاده از زیر ساخت‌های 5G هوآوی ممنوع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از سال گذشته که شرکت هوآوی توسط آمریکا تحریم شد، تحریم‌های آمریکا تنها شامل خدمات نرم افزاری نشد و پس از گذشت چند ماه بسیاری از کشور‌هایی که هوآوی در حال تامین زیرساخت‌های مربوط به اینترنت 5G آن‌ها بود اعلام کردند قصد ادامه همکاری با این شرکت چینی را ندارند و با توجه به تحریم شدن این شرکت توسط آمریکا باید کلیه زیرساخت‌های نصب شده توسط این شرکت جمع آوری شود چرا که احتمال جاسوسی این شرکت چینی وجود دارد.

آخرین کشوری که اعلام کرد هوآوی باید زیر ساخت‌های 5G خود را از این کشور جمع کند، سوئد بود. اعلام این خبر از سوی مقامات سوئدی، با انتقاد‌های بسیار تندی مواجه شد. اما به تازگی کشور انگلستان که همواره از دستورات آمریکا اطاعت کرده اعلام کرد هوآوی از ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ دیگر مجاز به استفاده نصب تجهیزات جدید 5G در این کشور نیست.

استفاده از زیر ساخت‌های 5G هوآوی در انگلستان ممنوع شد

هوآوی سریع‌تر از هر زمانی انگلستان را ترک خواهد کرد

این در حالی است که انگلستان در گذشته اعلام کرده بود هوآوی باید تجهیزات خود را از اواخر سال ۲۰۲۷ جمع آوری کند، اما محدودیت جدید این کشور باعث شد هوآوی سریع‌تر از هر زمانی قصد ترک کردن انگلستان را داشته باشد. از دیگر مواردی که انگلستان اعلام کرده است به عدم پشتیبانی شرکت‌های مخابراتی این کشور از ماه آوریل ۲۰۲۱ از محصولات هوآوی مربوط می‌شود.

وزیر امور دیجیتال، فرهنگ و رسانه انگلستان در این رابطه اعلام کرده است ما گام‌های بسیار مهمی برای حفظ امنیت شهروندان و کشور انگلستان برداشته‌ایم و شهروندان را از تمامی خطر‌های احتمالی حفظ خواهیم کرد. علاوه بر این این وزیر انگلیسی از حذف کلیه تجهیزات هوآوی تا سال ۲۰۲۷ از انگلستان خبر داده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار