تنها در دور نهایی رقابت‌های لیگ برتر والیبال ایران امکان استفاده از ویدیو چک وجود دارد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  ویدیو چک راهی برای تیم‌های والیبال است تا بتوانند نسبت به اشتباهات داوری اعتراض کنند. در لیگ برتر والیبال امسال نیز برخی از تیم‌ها به نبود سیستم ویدیو چک اعتراض کرده اند.

مصطفی کارخانه گفت: اگر فدراسیون قصد استفاده از ویدیو چک را نداشت چرا آن را خریداری کرده است؟

میلاد تقوی دبیر فدراسیون والیبال در خصوص استفاده از سیستم ویدیو چک به خبرنگار ما گفت: در جلسات قبل از آغاز لیگ برتر فدراسیون والیبال ملزم به استفاده از ویدیو چک نشده است. ما تنها در دور نهایی لیگ برتر از ویدیو چک استفاده خواهیم کرد. استفاده نکردن از ویدیو چک شرایطی را نیاز دارد که همه شهرستان‌ها آن را ندارند و استفاده از ویدیو چک در شهرهای مختلف برای فدراسیون امکان پذیر نبود.

او گفت: ما نمی‌توانیم در یک بازی از این سیستم استفاده کنیم و در یک بازی نه. در حالت کلی بهترین کار استفاده نکردن از ویدیو چک برای تمام مسابقات بود که فدراسیون آن را انجام داد. لازم است این را هم بگویم که ما در ابتدای لیگ اعلام کردیم که در صورت متمرکز شدن دور نهایی لیگ برتر والیبال از این سیستم استفاده خواهیم کرد.

ویدیو چک هر چند برای جلوگیری از اشتباه داوری است، اما این را نباید فراموش کنیم که استفاده از این سیستم باید برای در توان فدراسیون والیبال کشور باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار