مسئول برگزاری مسابقات جام حذفی فوتبال ایران در رابطه با شرایط برگزاری این رقابت‌ها در فصل جدید توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین روشنک، مسئول برگزاری رقابت های جام حذفی در رابطه با برنامه رقابت‌های این فصل جام حذفی فوتبال ایران بیان کرد: این فصل سخت و دشوار است، اما با این وجود لیگ برتر و لیگ دسته اول را شروع کرده‌ایم.  هفته چهارم لیگ برتر امروز آغاز می‌شود و دیروز نیز دومین هفته از لیگ دسته یک شروع شد.

او ادامه داد: در بحث برگزاری مسابقات وضعیت خوبی نداریم و آن هم به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا است.در فصل‌های گذشته برنامه کاملی برای انجام شدن مسابقات تدوین می‌کردیم و مسابقات را طبق برنامه پیش می بردیم و در زمان خود به پایان می رساندیم.

مسئول برگزاری جام حذفی سازمان لیگ فوتبال ایران اظهار کرد: متأسفانه از زمانی که ویروس کرونا همه گیر شده، دست ما برای برگزاری مسابقات بسته شده است. ما به هر جهت توانستیم فصل گذشته را با تمام دشواری‌ها به اتمام برسانیم و  فصل جدید را آغاز کنیم.  با وجود افزایش شیوع کرونا در آبان و آذر امسال لیگ برتر را شروع کردیم. شرایط مسابقات جام حذفی به صورت کامل مشخص نیست.

روشنک عنوان کرد: مراحل ابتدایی جام حذفی هم با حضور تیم‌های رده‌های پایین‌تر و قهرمان استان‌ها انجام خواهد شد و در مرحله دوم و سوم تیم‌های حاضر در دسته ۲ و دسته یک در مسابقات شرکت می‌کنند. طبق برنامه می‌خواهیم ابتدا لیگ دسته ۲ و ۳ را شروع کنیم و جام حذفی را با حضور قهرمان استان‌ها و تیم‌های دسته ۳ و ۲ از اواخر دی آغاز خواهیم کرد.

او ادامه داد: قصد داریم کاری کنیم که تیم های لیگ برتری از اسفند ماه وارد مسابقات جام حذفی شوند. البته فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را هم داریم که با توجه به مشخص نشدن تاریخ دقیق آن از سوی AFC اگر این رقابت‌ها در مقطع زمانی اسفندماه برگزار نشوند، قبل از عید ۲ مرحله از جام حذفی را با حضور تیم‌های لیگ برتری برگزار خواهیم کرد.

مسئول برگزاری جام حذفی فوتبال ایران درباره احتمال برگزار نشدن این مسابقات عنوان کرد: احتمال برگزار نشدن جام حذفی خیلی ضعیف است؛ زیرا سهمیه دوم برای حضور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، قهرمان جام حذفی ایران است. به همین جهت این رقابت‌ها برای تمام تیم‌های لیگ برتری دارای اهمیت زیادی است و راهی میانبر برای راهیابی به لیگ قهرمانان است. اهمیت جام حذفی بالا است و باید برای آن برنامه ریزی کنیم.

مسئول برگزاری مسابقات جام حذفی این گونه ادامه داد: به احتمال فراوان مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان هم به شکل متمرکز برگزار خواهد شد و روز گذشته هم کمیته مسابقات فدراسیون‌های عضو AFC وبیناری را درباره همین موضوع برگزار کردند، اما تاریخ قطعی برای برگزاری این مسابقات معلوم نشده است و هنوز تکلیف کشور میزبان نیز مشخص نیست.

او بیان کرد: تاریخ برگزاری مسابقات مرحله گروهی برای ما اهمیت دارد و اگر طبق سال‌های گذشته در بهمن و اسفند ماه این مرحله را آغاز کنند؛ قاعدتا لیگ و جام حذفی ما هم تحت تأثیر قرارخواهد گرفت. اگر تاریخ مرحله گروهی تغییر کند دست ما برای مسابقات خودمان بازتر است. 

او درباره احتمال انجام شدن برخی مراحل این مسابقات در تعطیلات نیم فصل لیگ برتر، اظهار کرد: احتمال برگزاری مسابقات با حضور تیم‌های لیگ برتری در آن زمان وجود دارد و حتی پیش از شروع مسابقات نیم فصل هم ممکن است یک مرحله را برگزار کنیم.  این مسائل به وضعیت لیگ قهرمانان در فصل آینده بستگی دارد.

روشنک در پایان ادامه داد: جدا از شیوع ویروس کرونا ممکن است بحث بارندگی‌ها و آلودگی هوا هم برای برگزاری مسابقات ما را اذیت کند. امیدواریم شرایط به شکلی باشد که بتوانیم مسابقات را در شرایط خوبی آغاز و آن را به موقع تمام کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار