کارکنان آمازون به دلیل شیوع ویروس کرونا اعتصاب کردند

شرکت آمازون اعلام کرد کارکنان این شرکت در کشور آلمان در اعتراض به عدم رعایت اصول بهداشتی اعتصاب کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کارگران فروشگاه‌های آمازون در آلمان در اعتراض به پردازش سفارش‌های جمعه سیاه اعتصاب کردند. بر اساس گزارش‎های منتشرشده حدود ۵۰۰ کارگر در اعتصاب سه روزه  آمازون شرکت کرده‌اند، این اعتصاب از روز پنجشنبه آغاز شد و تا روز شنبه ادامه داشت؛ اما ظاهرا کارگران آمازون همچنان قصد اعتصاب دارند و قرار است اعتصاب دوم این فورشگاه از دوشنبه آغاز و تا پایان سه شنبه ادامه پیدا کند. این موضوع برای آمازون بسیار نگران‌کننده است چرا که آلمان پس از آمریکا، بزرگ‌ترین بازار برای شرکت آمازون به شمار می‌رود.

در ماه ژوئن بود که کارگران آمازون در ۶ سایت اصلی آمازون در آلمان، به ایمنی بسیار کم موجود در محل کارشان اعتراض کردند چرا که بسیاری از آنها به ویروس کرونا آلوده شده بودند. پیش از این هم کارگران این شرکت به حقوق و دستمزد پایین خود اعتراض کرده بودند.

آمازون

علت اعتصاب کارکنان آمازون

آمازون از زمان شیوع ویروس کرونا بارها مورد انتقاد مراجع مختلف قرار گرفته است اما این شرکت برای حفظ درآمد بسیار بالای خود در زمان شیوع ویروس کرونا و بالا بردن درآمد خالص خود از 6.33 میلیارد دلار، به هیچ کدام از اعتراضات توجهی نکرد و همین موضوع سبب شد کارگران این شرکت در اعتراض به وضع کنونی آمازون از کار دست بکشند. تاکنون بیش از ۱۹ هزار از کارگران شرکت آمازون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند؛ موضوعی که تمامی کارکنان این شرکت را نگران کرده است.

سخنگوی آمازون همچنین در بیانیه‌ روز یکشنبه از بی تاثیر بودن اعتصاب کارکنان روی وضعیت آمازون خبر داد و گفت قریب به اتقاق کارگران این شرکت در حال کار هستند و این شرکت از کارگران فصلی به جای کارکنان خود استفاده می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار