رئیس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت:تراز دریاچه ارومیه در ۲۰ روز گذشته ۴ سانتی‌متر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، فرهاد سرخوش رئیس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه تراز دریاچه در حال حاضر به یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۲۲ سانتی‌متر رسیده، گفت: این میزان نسبت به ۲۰ روز گذشته، چهار سانتی‌متر بیشتر است.

سرخوش  با اشاره به اینکه وسعت آب دریاچه ارومیه هم‌اکنون به ۲ هزار و ۷۶۷ کیلومتر مربع رسیده، اظهار داشت: میزان آب دریاچه نیز به بیش از سه میلیارد و ۲۱۰ میلیون مترمکعب برآورد می‌شود.

او با اعلام اینکه دریاچه ارومیه یک حوضه آبی بسته است و با اتمام فصل گرما و آغاز بارش‌ها، تراز آن افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: هرچند طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه هنوز به بهره برداری نرسیده، ولی اقدامات ستاد احیا نظیر لایروبی و آبیاری مدرن در کاهش مصرف آب و تثبیت دریاچه ارومیه، نگین آبی آذربایجان را نجات داده است.

رئیس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: شاهد افزایش دوباره تراز دریاچه ارومیه با سرازیر شدن حق‌آبه آن طی هفته‌های آتی خواهیم بود.

سرخوش با اعلام اینکه طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال‌جاری و به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه نیز دی ماه امسال همزمان با سفر رییس جمهوری به استان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.