به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدعلی قهرمانی گفت: مرحله اول محتوای آموزشی درس تربیت بدنی با استفاده از کتاب راهنمای معلم توسط سرگروه های آموزشی و معلمان تربیت بدنی سراسر استان در قالب کلیپ های آموزشی تولید شده و از طریق شبکه های مجازی و شبکه شاد در اختیار معلمان و آموزگاران قرار گرفته است.
او با اشاره به اینکه بهبود کیفیت آموزشی مستلزم وجود معلمانی شایسته، باانگیزه، آگاه و ماهر به عنوان مهمترین عنصر نظام آموزشی است، گفت: از آنجا که معلمان مهمترین عامل در بالابردن کیفیت یادگیری دانش آموزان هستند، باید یادگیری دانش آموزان و بهبود کیفیت آموزشی را در فرآیند یاددهی-یادگیری جست و جو کرد.
قهرمانی با بیان اینکه پرداختن به نظارت آموزشی با هدف رشد و بالندگی حرفهای معلمان، از اهمیت و اولویت زیادی برخوردار است، گفت: در این راستا گروه های آموزشی به عنوان بازوان اجرایی نظارت بر کمیت و کیفیت فرآیند یاددهی- یادگیری در تربیت بدنی، نقش بسیار مهم و مؤثری را ایفا می کنند.
او افزود: گروه های آموزشی می توانند با سعه صدر و برقراری تعاملی دوستانه و حرفه ای، زمینه ساز بهبود فرآیند تدریس و ایجاد فرصت های ناب یادگیری برای معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه باشند.
رئیس اداره تربیت بدنی وفعالیت های ورزشی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس، معلمان تربیت بدنی و آموزگاران با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به معرفی الگوهای حرکتی، ورزشی مناسب و تولید محتوای آموزشی برای اجرای درس تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی در منزل پرداختند و بستر مناسبی را برای توسعه و تعمیم این درس و ترویج ورزش و فعالیت های جسمانی فراهم کردند.
آیت الله دهقان افزود: اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی مستلزم فراهم کردن محتوای درسی مناسب، شیوه ارائه، تعامل با دانش آموزان و والدین و ارائه بازخورد مطلوب به آنان و نحوه ارزشیابی است.
انتهای پیام/