معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش فارس گفت: مرحله اول محتوای آموزشی درس تربیت بدنی که در فارس تولید شده است، در اختیار معلمان قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدعلی قهرمانی گفت: مرحله اول محتوای آموزشی درس تربیت بدنی با استفاده از کتاب راهنمای معلم توسط سرگروه های آموزشی و معلمان تربیت بدنی سراسر استان در قالب کلیپ های آموزشی تولید شده و از طریق شبکه های مجازی و شبکه شاد در اختیار معلمان و آموزگاران قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه بهبود کیفیت آموزشی مستلزم وجود معلمانی شایسته، باانگیزه، آگاه و ماهر به عنوان مهمترین عنصر نظام آموزشی است، گفت: از آنجا که معلمان مهمترین عامل در بالابردن کیفیت یادگیری دانش آموزان هستند، باید یادگیری دانش آموزان و بهبود کیفیت آموزشی را در فرآیند یاددهی-یادگیری جست و جو کرد.

قهرمانی با بیان اینکه پرداختن به نظارت آموزشی با هدف رشد و بالندگی حرفه‌ای معلمان، از اهمیت و اولویت زیادی برخوردار است، گفت: در این راستا گروه های آموزشی به عنوان بازوان اجرایی نظارت بر کمیت و کیفیت فرآیند یاددهی- یادگیری در تربیت بدنی، نقش بسیار مهم و مؤثری را ایفا می کنند.

او افزود: گروه های آموزشی می توانند با سعه صدر و برقراری تعاملی دوستانه و حرفه ای، زمینه ساز بهبود فرآیند تدریس و ایجاد فرصت های ناب یادگیری برای معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه باشند.

رئیس اداره تربیت بدنی وفعالیت های ورزشی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس، معلمان تربیت بدنی و آموزگاران با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به معرفی الگوهای حرکتی، ورزشی مناسب و تولید محتوای آموزشی برای اجرای درس تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی در منزل پرداختند و بستر مناسبی را برای توسعه و تعمیم این درس و ترویج ورزش و فعالیت های جسمانی فراهم کردند.

آیت الله دهقان افزود: اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی مستلزم فراهم کردن محتوای درسی مناسب، شیوه ارائه، تعامل با دانش آموزان و والدین و ارائه بازخورد مطلوب به آنان و نحوه ارزشیابی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.