رئیس پلیس فتا خراسان شمالی در خصوص کلاهبرداری اینترنتی با عنوان "دریافت بسته حمایتی دولت" به شهروندان هشدار داد.

به گزارش خبرنگلر گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سرگرد یوسف شاکری رئیس پلیس فتا خراسان شمالی گفت : با توجه به محدودیت‌هایی که از هفته گذشته آغاز شده است اخیراً مشاهده شده برخی از افراد سودجو با تبلیغات وسوسه آمیز در شبکه‌های اجتماعی با موضوع پرداخت وجه جهت ثبت‌نام برای دریافت بسته حمایتی ۱۰۰ هزار تومانی کرونا از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

او  با اشاره به اینکه هدف منتشر کنندگان این گونه شایعات سرقت اطلاعات بانکی و هویتی افراد است، افزود: کلاهبرداران سایبری شهروندان را از طریق تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی ترقیب به ثبت اطلاعات بانکی خود در درگاه‌های مشکوک برای دریافت کمک‌هزینه‌های تعطیلات کرونا می‌کنند.

او گفت: شهروندان به هیچ عنوان فریب شایعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و به سایت‌ها و درگاه‌های پیشنهاد شده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی برای ثبت نام دریافت بسته حمایتی و یا ثبت اطلاعات بانکی اقدام نکنند.

سرگرد شاکری ضمن بیان اینکه باید توجه داشته باشند برای دریافت بسته حمایتی دولت نیاز به ثبت نام و ارائه اطلاعات در هیچگونه سایت یا مراجعه حضوری به بانک‌ها و سامانه‌های دولتی نمی‌باشد، یاد آورد شد: فقط کافی است سرپرست خانوار کد ملی خود را به شماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.

سرگرد شاکری در ادامه افزود: تمامی پیامک‌های دریافتی کمک معیشتی از سر شماره v.refah ارسال می‌شود و هرگونه پیامک با این موضوع از سایر سر شماره‌ها قطعاً فریب و کلاه‌برداری است.

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی به عموم مردم توصیه کرد: همواره مراقب ترفند کلاه‌برداران و سودجویان به‌منظور دستیابی به اطلاعات کارت‌بانکی خود باشند و اخبار مربوطه طرح‌های حمایتی دولت، را از رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی پیگیری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.