رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی گفت : با توجه به اهمیت تغذیه گیاهی در زراعت گندم و به منظور کمک به کشاورزان برای خرید کود‌های شیمیایی به ازای هر هکتار گندم مبلغ ۲۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی گفت : این تسهیلات در قالب کشاورز کارت برنامه ریزی و تدارک دیده شده و کشاورزان با مراجعه به کارگزاری‌های رسمی فروش کود‌های شیمیایی می‌توانند با استفاده از این کارت نسبت به خرید کود‌های شیمیایی اقدام نمایند.


بیشتر بخوانید


یوسفی افزود از ابتدای سال زراعی جاری قیمت کود‌های شیمیایی فسفاته و پتاسه به دلیل اختصاص ارز نیمایی برای واردات آن‌ها افزایش یافت که این موضوع باعث مشکلاتی برای کشاورزان در تأمین کود‌های شیمیایی گردید لذا به منظور کمک به کشاورزان برای افزایش قدرت نقدینگی، برنامه صدور کشاورز کار در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت و اخیراً با تأمین منابع مالی آن مصوب و ابلاغ گردیده است.

او گفت : کشاورزان متقاضی این تسهیلات با اخذ معرفی نامه از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و ثبت مشخصات آن‌ها در سامانه پهنه بندی کشاورزان می‌توانند به بانک کشاورزی شهرستان مراجعه و در حداقل زمان نسبت به دریافت تسهیلات کشاورزی اقدام نمایند.

عبدالله یوسفی با بیان اینکه سقف تسهیلات برای هر فرد حداکثر ۲۰۰ میلیون ریال بوده و کارمزد تسهیلات ۱۲ درصد می‌باشد گفت : کشاورزان  حتماً برای دریافت این تسهیلات اقدام  و با خرید و مصرف بهینه کود‌های شیمیایی و تغذیه گیاهی مناسب در زراعت گندم، باعث  افزایش بهره وری در تولید شوند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.