استفاده از ربات‌ ها آینده شغلی افراد را به خطر انداخته است

استفاده از ربات‌ها باعث به خطر افتادن جایگاه شغلی بسیاری از مردم در سراسر جهان شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که شیوع ویروس کرونا در جهان باعث از کارافتادگی بسیاری از افراد و خانه‌نشین شدن شهروندان در بسیاری از کشور‌های جهان شده است. در این میان برخی شرکت‌ها تصمیم گرفتند به جای استفاده از نیروی انسانی که علاوه بر خطر ابتلا به کرونا برای آن‌ها دغدغه مالی و پرداخت حقوق هم دارد، از ربات‌ها استفاده کنند. در ماه اکتبر اعلام شد آمار بیکاران آمریکا به ۱۱ میلیون نفر رسیده است این در حالی است که در سال گذشته میزان بیکاران ۶ میلیون نفر بود و افزایش این آمار به دلیل شیوع ویروس کرونا در آمریکاست.

تولیدکنندگان ربات نیز اعلام کرده‌اند در ایام اخیر میزان درخواست برای ساخت ربات‌ها بسیار افزایش داشته است و تقریبا تمامی مشاغل قصد استفاده از ربات‌ها را دارند. اما معضلی که به تازگی ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است، افزایش افراد بیکار در جهان به ۸۵ میلیون نفر و جایگزینی ربات‌ها به جای انسان‌هاست.

استفاده از ربات‌ ها

نگرانی کارگران برای از دست دادن شغلشان

در حال حاضر هتل FlyZoo به طور کامل توسط ربات‌ها اداره می‌شود و حتی مهمانداران این هتل نیز ربات‌ها هستند و مسافران در صورت نیاز به تهیه غذا یا هر چیز دیگری، به آن‌ها مراجعه می‌کنند. این موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد نگران شغل خود باشند چرا که ربات‌ها می‌توانند آینده شغلی آن‌ها را به خطر بیاندازند؛ از طرفی نیز شیوع ویروس کرونا نگرانی آن‌ها را دو چندان کرده است و تمامی مردم دائما استرس از دست دادن شغل خود را دارند.

با این حال استفاده از ربات‌ها به جای کارگران در سراسر دنیا روز به روز در حال افزایش است و باید منتظر بود و دید چه زمانی شیوع ویروس کرونا در جهان پایان خواهد یافت و آیا این موضوع روی جایگزینی ربات‌ها به جای انسان‌ها تاثیری دارد یا خیر.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار