مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از انجام ۲۶۰ عملیات و نجات جان ۸۳ نفر با تلاش آتش‌نشانان کرمانی طی آبان‌ ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا میرزایی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به کاهش نسبی حوادث در آبان ‌ماه نسبت به ماه گذشته، گفت: طی آبان امسال ۱۲۹ مورد عملیات اطفای حریق و ۱۳۱ مورد عملیات امدادونجات با تلاش آتش‌نشانان انجام شده است.

او از انجام ۲۶۰ عملیات و نجات جان ۸۳ نفر با تلاش آتش‌نشانان کرمانی طی آبان امسال خبرداد و افزود: بیشترین آمار آتش‌سوزی در آبان ‌ماه مربوط به منازل مسکونی بوده است.

جهانشاهی تصریح کرد: در مدت‌زمان یادشده، در مجموع ۱۲۹ مورد حریق در شهر کرمان اتفاق افتاد که ۴۱ مورد مربوط به منازل مسکونی، ۴۰ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ۲۷ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ۹ مورد مربوط به مراکز تجاری، ۹ مورد مربوط به جنگل‌ها و درختان، یک مورد مربوط به مراکز صنعتی و دو مورد مربوط به تجهیزات شهری بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان بیان داشت: از میان ۱۳۱ مورد عملیات امدادونجات که در آبان‌ ماه با تلاش آتش‌نشانان کرمانی انجام شد، بیشترین آمار با ۳۲ مورد مربوط به زنده‌گیری مار‌های سمی و خطرناک بوده است.

میرزایی افزود: ۲۴ مورد عملیات امدادونجات در مهر امسال مربوط به زنده‌گیری حیوانات خطرناک، ۲۷ مورد چیدن حلقه و قفل، ۱۵ مورد امداد آسانسور، پنج مورد امداد تصادفات خودرویی و نجات مصدومان محبوس‌شده، یک مورد امداد و نجات از کوه و بلندی، دو مورد مربوط به لانه‌سازی زنبور‌ها در محیط منازل مسکونی، دو مورد امداد و نجات آوار و مابقی مربوط به سایر موارد بوده است.

میرزایی گفت: در مجموع این عملیات‌ها ۸۳ نفر از شهروندان نجات یافته اند، ۱۵ نفر مصدوم شده اند و دو نفر نیز جان خود را از دست دادند که مصدومان و جان‌باختگان در حوادثی نظیر تصادفات و سقوط از ارتفاع دچار حادثه شده اند.

او تصریح کرد: طی آبان امسال به درخواست شهروندان ۱۳۶ مورد مشاوره ایمنی و ۶۰ مورد بازدید ایمنی انجام شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.