معاون امور معادن صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هزار میلیارد ریال اعتبار برای فعال سازی ۵۴ معدن در هرمزگان نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،ابراهیم سعدینی، معاون امور معادن صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: ۵۴ واحد معدن غیر فعال هرمزگان به چرخه تولید باز می گردند.

سعدینی با اشاره به نیاز اعتبار هزار میلیارد ریالی برای فعال سازی ۵۴ معدن در هرمزگان افزود: با فعال‌سازی این معادن  برای حدود ۵۰۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.

او گفت: در شهرستان میناب مواد معدنی شامل «کرومیت و مصالح ساختمانی همچون شن و ماسه»، رودان «کرومیت و منگنز»، بشاگرد «منگنز، کرومیت و حتی مس و طلا» و حاجی آباد «کرومیت و منگنز» و باغات «سنگ آهن و معادن سنگ چینی» است.

معاون امور معادن صنایع معدنی گفت:در هرمزگان ۲۱ نوع ماده معدنی شامل؛ سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت، دولومیت، سنگ آهک، خاک سرخ و سنگ لاشه قابل اکتشاف است که مواد استخراج شده از این معادن در صنعت ساختمان، صنایع فولاد، تولید گچ، شن و ماسه، صنایع سیمان و تهیه آجر کاربرد دارد.

سعدینی با اشاره به برابری صادرات این مواد معدنی با نفت، گفت: این موادمعدنی علاوه برمصرف داخلی و کمک به واحد‌های تولیدی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و چین صادر می‌شود.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.