اهالی شمال فارس مراقب طغیان رودخانه‌ها باشند

مدیرکل هواشناسی فارس نسبت به سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها در مناطق شمالی استان هشدار داد.

مهرداد قطره سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به اینکه سامانه بارشی که از شب گذشته وارد استان شده موجب بارندگی در مناطق شمالی استان شده است، اظهار داشت: بیشترین میزان بارش باران مربوط به نیشان با ۳۸ میلی متر بارندگی در شهرستان ممسنی گزارش شده است.

او افزود: فعالیت این سامانه بارشی اغلب برای مناطق شمال، شمال غرب و شمال شرق همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود و به دلیل حجم زیاد بارش‌ها، احتمال سیلاب و آبگرفتگی و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

قطره سامانی با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا اواسط روز دوشنبه کماکان ادامه خواهد داشت، ادامه داد: برای کلانشهر شیراز ۲۰ تا ۳۰ میلی متر بارش پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی فارس تصریح کرد: با توجه به اینکه سیستم بارشی تا روز دوشنبه تدام دارد شاهد کاهش دما در استان نیستیم و برای روز سه‌شنبه یک وقفه بارشی ایجاد می‌شود، اما برای پایان هفته (چهارشنبه ۱۲ آذر، پنجشنبه ۱۳ آذر و جمعه ۱۴ آذرماه) موج دیگری وارد استان می‌شود و مناطق جنوبی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

قطره سامانی افزود: پاسارگاد با کمینه دمای هوای ۴ درجه و لامرد با بیشینه دمای هوای ۲۸ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان فارس هستند.

مدیرکل هواشناسی فارس به شهروندان توصیه کرد که از سفر‌های غیرضروری و صعود به ارتفاعات خودداری کنند و کشاورزان تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی و حفاظت از محصولات کشاورزی را بیندیشند و عشایر، دامداران و ساکنان بومی در هنگام وقوع رگبار و رعد و برق نکات ایمنی و احتیاطی و ایمنی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین عابدی
۲۳:۴۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
به به بارووووون
آخرین اخبار