آیت الله حسینی همدانی گفت: بی‌برنامگی داخلی و نداشتن دیپلماسی اقتصادی گره اصلی اقتصاد است که با یک اراده و یک تصمیم، باز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،آیت الله حسینی همدانی، امام جمعه کرج در سی و نهمین خطبه مکتوب جمعه خود گفت: بیانات مهم و تذکرات راهبردی رهبر معظم انقلاب در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی راجع به معیشت مردم و موضوع اصلی کشور که اقتصاد است و … را ملاحظه فرمودید و البته همان‌طور که معظم له فرمودند؛ لازمه‌ی اجرای این راهکار‌های عملی و تأثیرگذاری آن‌ها، همت جدی و تلاش پیگیر رؤسای قوا و مسئولان مرتبط با سه قوه به همراه شجاعت و اهتمام جدی و پیگیری است.

او افزود: نکته مهم دیگر ایشان درباره رفع تحریم‌ها بود که تأکید فرمودند ما مسیر رفع تحریم را یک‌بار امتحان و چند سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه‌ای نرسید. یعنی آقایان دوباره در چنین دامی نیفتید و از ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی بااراده و همت برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها استفاده کنید؛ و حتی راهکار دادند که باید بنا را بر این بگذاریم که گشایشی از خارج انجام نخواهد شد و چشم امید به کسانی که با ما دشمنی می‌کنند و وضعیت داخلی خودشان هم معلوم نیست چگونه است، نداشته باشید؛ و تأکید کردند به بیگانگان نمی‌توان اطمینان کرد و به امید گشایش آن‌ها بود.

آیت الله حسینی همدانی گفت: بعد می‌بینیم متأسفانه بعد از صحبت‌های صریح ایشان، رئیس دولت می‌گوید؛ ایران و آمریکا هر دو می‌توانند تصمیم بگیرند و اعلام کنند که به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برمی‌گردند؛ و این می‌تواند گشایش بزرگی برای بسیاری از مسائل و مشکلات باشد و مسیر و شرایط را کاملاً تغییر دهد و بعد مراحل بعدی را می‌شود در بخش‌های مختلف ادامه داد.

او افزود: گره اصلی با یک اراده و یک تصمیم، گشاده و باز می‌شود. آیا این بیانات زمینه‌سازی خسارت دیگری برای کشور را فراهم نمی‌کند؟ شما مواضع خصمانه اروپایی‌ها را ببینید؛ قبلاً هم‌عرض شد که رفتار اروپایی‌ها نسبت به ایران به‌مراتب بدتر از آمریکا بوده است، چون همیشه منافقانه و متناقض عمل کرده‌اند و دائماً در مسیر تقویت جبهه مقابل ایران حرکت کرده‌اند.

امام جمعه کرج گفت: عملکرد ۴۲ ساله آنان در قبال ایران کاملاً این مطلب را گواهی می‌کند. حتی زمان هایی که خواسته‌اند به ایران کمک کنند کاملاً منافع ایران را از بین برده‌اند. شاید از یاد نبرده باشید در جریانات هسته‌ای قبل از برجام در دوران دولت اصلاحات، نتیجه‌ی کمک شان به ما این شد که حتی اجازه‌ داشتن یک سانتریفیوژ هم نداشته باشیم و همین‌طور ادامه داشت تا رسید به برجام.

او افزود: بعد از خروج آمریکا از برجام، کشور‌های اروپایی نه‌تنها کمکی نکردند بلکه با دفع الوقت به آمریکایی‌ها خدمت کردند. امروز هم در مسیر همان کمک به آمریکا بیانیه‌ی تند علیه ایران می‌دهند تا اگر رئیس‌جمهور آمریکا تغییر کرد و خواست مثلاً رفتار تند آنان را در قبال ایران تعدیل کند بتواند در موضع خوش‌رفتاری، منافع ایران را از بین ببرد.

امام جمعه کرج گفت: دراین‌بین رفتار‌های دوگانه و منفعلانه غرب‌زده‌های داخلی بسیار تأسف‌بار است که با عوض شدن افراد حال آنان هم عوض می‌شود کان هیچ ملاک و مبنایی و هیچ برنامه‌ای ندارند و تمام مسائل کشور معطل است که ببینند چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود.

او افزود: یک‌دفعه به سمت غرب بعد به سمت اروپا و بعد غرب، هر دم بت عیار به سمتی آنان را می‌چرخاند. این عده‌ی غرب‌زده‌ ی غرب‌گرا به خیال خام خودشان در این فضای به وجود آمده شروع کرده‌اند دموکراسی غربی را خوب جلوه دادن و فلان حزب را تطهیر کردن و بعض اصحاب رسانه‌ای این جبهه با تصویرسازی دروغ و دوقطبی سازی‌های کذایی با تسویل و تطویع، افکار جامعه را به سمت دشمن جهت می‌دهند و متأسفانه دراین‌بین بعض از مسئولین هم منفعلانه اشتباهات دیپلماتیک انجام می‌دهند.

امام جمعه کرج گفت: قطعاً مسئولان کشور در همه سطوح و همه‌کسانی که مجالی برای سخن گفتن دارند، بیانات و کلام رهبر معظم انقلاب را شنیده‌اند و توجه دارند که در شرایط فعلی نباید کلامی و حرکتی که نشانه انفعال است نسبت به دشمن قسم‌خورده انجام دهند. خوب حالا یک عده باز برخلاف بیانات صریح رهبر معظم انقلاب در گفت و گو‌ها و مصاحبه‌های خود، دم از سازش و مذاکره می‌زنند.

او افزود: ایشان در دوره قبل ۹ شرط گذاشتند که توجه نشد و دچار خسارت محض شدیم. آیا تضمینی وجود دارد که اگر آمریکایی‌ها به مذاکره برگشتند حقوق ملت، مثل گذشته پایمال نمی‌شود. ۱۵۰ میلیارد دلار خسارتی که آمریکا با خروجش از برجام به ایران زد چه می‌شود؟ تحریم هایی که باید برداشته می‌شد و نشد بلکه چند برابر شد چه می‌شود و از همه مهم‌تر وضعیت خون شهید سلیمانی چه می‌شود؟ آیا در مذاکرات جدید می‌توانند شرط ظالمانه بازگشت خودبه‌خود تحریم‌ها یا همان اسنپ بک را از قطعنامه ۲۳۳۱ حذف کنند؟

آیت الله حسینی همدانی گفت: نباید با رفتار منفعلانه دشمن را نسبت به خود گستاخ‌تر کنیم. دولت‌مردان محکم بر سر موضع انقلابی نظام بایستند و بدانند که مردم همان‌طور که تا امروز همه مشکلات را تحمل کرده‌اند که عزتشان از بین نرود همچنان در کنار آنان خواهند بود. نباید از مسیری که خود به آزادی خواهان و مجاهدان منطقه یاد داده‌ایم و خط مقاومت و مبارزه با استکبار را در دل آنان نهادینه کرده‌ایم عقب بمانیم.

او افزود: امروز کشور‌های مستقل و ضد استکباری و به خصوص خط مقاومت اقداماتی دارند که از آن‌ها پیام‌های محکمی از عزت و افتخار شنیده می‌شود، اقدام شجاعانه و غیرتمندانه مبارزان خط مقاومت در یمن که چند شب گذشته تأسیسات نفتی عربستان را با موشک هایی به اسم قدس ۲ از فاصله ۸۵۰ کیلومتری هدف قراردادند با صراحت اعلام می‌کند که اگر تغییری هم در رئیس‌جمهور آمریکا به وجود آمد دولت‌مردان جدید بدانند که هرگز نمی‌توانند در مسیر عادی‌سازی خط سازش با اشغال گران کودک کش قدمی بردارند و البته به فضل پروردگار همه به‌زودی و خیلی زود نصرت و پیروزی جبهه حق را خواهند دید.

نماینده ولی فقیه در البرز گفت: در مسائل اقتصادی بی‌برنامگی داخلی و نداشتن دیپلماسی اقتصادی معضل اصلی مشکلات است و الا همین برنامه ثریا که شب‌ها از سیما پخش می‌شود را ببینید واقعاً ناراحت‌کننده است که به چه راحتی بازار‌های سرمایه‌گذاری که قطعاً بر اقتصاد کشور و منطقه تأثیر می‌گذارد را ایران از دست می‌دهد. این‌ها خسارت است. نگاه به بیرون هم اگر هست به این سمت باشد بهتر جواب می‌دهد.

او افزود: در ادامه بیان شاخص‌های انتخاب افراد صالح به این نکته اشاره می‌کنم که در انتخاب افراد مواظب باشید از شایسته‌سالاری به سمت قوم و قبیله و دوست و موارد این‌چنینی حرکت نکنید.

آیت الله حسینی همدانی گفت: مگر اینکه واقعاً برای انتخاب خودتان حجت شرعی داشته باشید. از معضلات فعلی تعداد زیادی از شورا‌ها این است که افراد را بدون داشتن صلاحیت لازم فقط به خاطر فامیل بودن و هم‌محله بودن و هم‌قبیله بودن و امثال این‌ها انتخاب کرده‌اند و امروز مواجه با مشکلات فراوان هستیم.

او افزود: در افتتاح طرح‌های عمرانی مثل جاده هشتگرد به طالقان که کار بسیار خوب و لازم و قابل‌تقدیری است، حتماً و حتماً به مسئله ایمن‌سازی جاده از جهات مختلف توجه جدی شود تا شاهد خسارت در آینده نباشیم.

امام جمعه کرج گفت: امت حزب‌الله را توجه می‌دهم به حرکت‌های خزنده‌ای که نتیجه‌اش در کنار هم قرار گرفتن زر و زور و تشکیل کانون‌های قدرت و فساد در مدیریت استان است، با بصیرت کامل در انتصابات و جابه جایی هایی که صورت می‌گیرد رصد داشته باشید تا در آینده به نکاتی اشاره‌کنم.

انتهای پیام / ر . ن

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.